• Ankmor

Vita tråden del 8

livet från ljusa sidan skrev 2008-06-13 21:01:56 följande:
    vad säger ni om detta då.....kolla in prisetwww.blocket.se/vi/16770096.htm
    Citat ur annonsen: ..."6xE14. Max 6x40W...."
    Min kommentar; Ehhh, tror inte de!
    Fler bloggar om Vita & Shabby hem finns i min pres!!
  • Ankmor
    Ninizen skrev 2008-06-13 20:56:57 följande:
    MiaMariah: Har du krockat?? Missat helt. Hur mår du?? Själv "krockade" jag för 3 veckor sedan. Blev påkörd bakifrån när jag stod stilla och skulle ut på en 90 väg. Hade inte ont första veckan men sen har smärtan kommit krypande i vänstra axeln, skuldran och vänstra delen av nacken. Satt och kollade åt kraftigt åt vänster för att vänta in bilarna som skulle förbi och hitta en lucka. En snorunge som körde på mig, typ 18 och precis fått körkort. "jag trodde du hade börjat köra " var hans svar. -Eh, va??  Stått still ett tag men ...ok!Varning för känsliga gravida!!! Hoppa över detta inlägg.Ni pratar fortfarande förlossningar....jag borde vara tyst men kan inte. I korta drag: Gick över 13 dgr. Första värken kom kl 21 på kvällen precis när jag skulle lägga mig. Jättetrött och inte ätit ordentligt på dagen. Haft influensa. 27 timmar på BB med kraftiga värkar. Låg ner alla timmarna. Kunde inte stå. Kraftigt värkarbete 2 minuter mellan värkarna men öppnade mig inte alls mellan 5:e och 15:e timmen.  Värkstimulerande dropp, sockerlösning, kateter, lustgas m.m , epidural i slutet. Blev lovad kejsarsnitt av barnmorsketeam nr 3 men beviljades inte av uppnosiga kvinnliga läkaren (Som jag i efterhand pratat med min psykolog om att vilja strypa.)  När han väl kommer ut med olika hjälpmedel så andas han inte och är helt blå. Larmet går. 10 pers i rummet.  Upplivningsförsök.Tar nog en kvart innan jag får okej fr. läkareteamet. Behöver jag säga att jag hade förlossningsdeppression på BB. Grät på nätterna så dem tillkallade psykolog. Sambon hade inga pappadgr då han var mitt upp i tentaperiod med uppsatsarbeten. Blev sen inlagda på sjukhuset några veckor senare för att han inte gick upp i vikt osv...Då hade jag fortfarande inte sovit mer än 2 timmar i sträck på en månad.Och så frågar folk när jag ska ha nästa barn??
    Jisses! Förstår att du hade strypsnaran "i händerna"!!
  • Ankmor
    Vaniljdröm skrev 2008-06-14 12:22:08 följande:
    Hejhopp!Maken renoverar i hallen och semestern har bara börjat!Bådar gott!Ville bara dela med mig av min glädje
    Här har vi börjat med golvrenoveringen! Semestern börjar om en vecka Längtar!
  • Ankmor
    Kajsa 77 skrev 2008-06-14 12:53:41 följande:
    Säljarens bild.Har slipat ner den och ska måla den i FLuggers råvita. Tänkte sätta kromade skålhandtag på den. Vad tror ni?
    Vad fin! Det gick snabbt.
  • Ankmor
    Kajsa 77 skrev 2008-06-14 21:15:39 följande:
    Har inte satt på handtagen än, tänkte vänta till imorgon när jag har målat sista varvet. Men nu är den vit och ser väl helt ok ut?
    wow vilken skillnad! Jättefin!
  • Ankmor
    MiaMariah skrev 2008-06-15 18:25:59 följande:
    Har pysslat ihop en liten krans..
    Jättefin, vad har du använt för material?
  • Ankmor

Glöm min fråga - jag hittade svaret

• Ankmor

Tjock Kula - vilket underbart skåp du visar i Bildtråden!

• Ankmor

Peak, vad står det i ditt kontrakt att du ska göra då?
    Det låter knasigt att du ska vara en praktikant om du är anställd att göra annat enligt kontraktet...

• Ankmor
    Peak skrev 2008-06-24 09:49:18 följande:
    ja tjänsten heter ju "administrativs chefsstöd" så jag skulle hjälpa till med saker de inte riktigt hinner med (administrativt) som att följa upp i ett system där de redovisar sin tid, att varenda timme redovisas, påminna de som missar osv, skriva avtal till nyanställda, föra protokoll vid möten, ja sådant och sedan sa de att det även kunde behövas hjälp med handling av fikabröd och kaffekokning till möten etc så det är jag ju med på, men jag gör mest sådant som andra inte vill/orkar göra själva.
    Smultron och glass skrev 2008-06-24 09:51:16 följande:
    Peak: Är du anställd via ett bemanningsföretag, eller missförstod jag dig? Jag tycker du ska ta upp det med bemanningsföretaget i så fall, de kanske kan hjälpa till att hitta ett nytt jobb till dig?
    Tycker som Smultron, kontakta bemanningsföretaget och hör med dem om det är riktigt att du skall agera piga, du gör ju bara de sekundära uppgifterna - inte de primära.
    Usch vad tråkigt !
Svar på tråden Vita tråden del 8