Inlägg från: malins79 |Visa alla inlägg
  • malins79

Vita tråden del 8

13 år emellan skrev 2008-06-15 08:12:35 följande:
    God morgon!Jag har inte varit här inne på flera dagar. Har bla annat haft långväga besök, som också har barn (så det blev inte ens lite tid på morgonen) så vi har haft fullt upp!Efter det att de åkte igår fick vi färdigt vår orientaliska hörna i trädgården. Ska se om jag kan fota den senare...Känner mig lite nervös idag. Jag börjar ju jobba imorgon och jag har inte jobbat på 1 1/2 år...Är det ngn som kan uppdatera mig lite kort om vad som hänt? Jag börjar bläddra några sidor bakåt så får vi se hur långt jag kommer *orkar*
    Lycka till på jobbet imorgon!
  • malins79

Hemma igen, loppisen sålde bara skit. Det enda som fick följa med hem var hem burk svart matt sprayfärg för 30 kr och en pensel för 5kr.

• malins79

Kaktus, vilken sötnos!

Usch, det åskar ute och jag och barnen är själva hemma. Maken åkte till Mora i em och kommer hem imorgon kväll.

• malins79

Jag satt och kollade mina dagar på fk. Om jag snålar lite så kan jag vara hemma nästan hela året ut. Jacob har dagisplats från 1/9 men jag vill helst inte gå tillbaka till mitt gamla jobb och nu kan jag söka jobb hela hösten, vilket känns skönt.
    Det innebär att J kan vara hemma lite till och bli lite mognare för dagis. Han är inte 1,5år förrän 25 okt och innan vill jag helst inte att han börjar. Jag har sökt två jobb där ansökningstiden gick ut idag. Jag kommer förhoppningsvis inte behöva vänta allt för länge för svar.

• malins79

Jag har äntligen tagit tag och rensat i lite skåp vi har nere. (gammal serveringsgång)
    Ett av skåpet var fullt med krukor och annan bröte. Rensade och flyttade om, så nu har jag ett helt skåp med fyra hyllplan för att kunna förvara dukar, tyger och andra sygrejer.
    Jag kan tom få in symaskinen på ett hyllplan om det skulle behövas.

-har ni er symaskin framme?

• malins79

Jag har budat hem några klänningar på Tradera.
    Hoppas de är lika fina i verkligheten och att det blir fint väder igen så att man kan använda dom.

• malins79
    Kajsa 77 skrev 2008-06-15 19:52:17 följande:
    Till dig själv eller dottern?
    Till mig. Nån var i chiffong, och jag som inte ens är bjuden på någon sommarfest. Jag hinner nog inte få någon till midsommar. Men visst kan man gå i klänningen en vanlig dag?
  • malins79

Jag skulle med behöva lite hyllpapper till mitt skåp där tygerna ska förvaras. Det som ligger där nu är gröntmönstrade, det var makens farmor som la in dem så de är säkert 30år gamla men de håller än.
    Ytan är nogvaxad, så att de håller.

• malins79

vanilj, jo det stämmer. Det är ingen som tycker det är konstigt med klänning en vanlig måndag i juni men däremot i okt. Men sen bor jag ju på landet också (Gnosjö) här är alla klädda i arbetskläder, eller mysbyxor. Jag tillhör dock inte den kategorin som går och handlar i mysbyxor.

Svar på tråden Vita tråden del 8