Inlägg från: malins79 |Visa alla inlägg
  • malins79

Vita tråden del 8

13 år emellan skrev 2008-06-16 07:52:51 följande:
    Tens-apparat heter det flickor!God morgon, nu ska jag strax cykla iväg till första dagen på mitt nya jobb. Gah och Tjoho på samma gång!!
    Tens! Ja just det visste det var ett kort namn men kunde inte komma på det.

Lycka till idag.
  • malins79
    Camilla R skrev 2008-06-16 10:31:16 följande:
    Har idag en tråkig byrå i hallen, som jag vill byta ut. Velar till vad. Vill kanske egentligen ha en låg byrå med en spegel över. Hittar idag på IKEA denna www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00141854 men varför bara röd?? Den skulle nog passa perfekt, men Hemnes spegeln ovanför..
    Camilla R skrev 2008-06-16 10:45:55 följande:
    Ja, det är lustigt.. Det är samma med linneskåpet från Hemnes jag hittade förut som bara fanns i gult. Skickade en förfrågan till dem om det var allvar att den (bänken) bara skulle finnas i rött, vi får se vad kundservice svarar *håller tummarna*
    Hoppas båda kommer i vitt!

Hemma hos mig passar varken gult eller rött!
  • malins79

Jag var och köpte en rulle med rostapet på Rusta idag till Sagas garderob. Hon har en gå-in-garderob där det funnits ett handfat som togs bort när vi tapetserade om för 5år sen.
    Sen satte M upp spånskiva. Det är den som ska tapetseras och inne där man hänger kläder ska det målas vitt och listerna både vita och grå ska målas. Det blev visst mer jobb än jag tänkt men att bara tapetsera spånskivan blir det som behöver målas väldigt fult till.

• malins79
    Smultron och glass skrev 2008-06-16 20:18:30 följande:
    Hej alla!Jag satt och läste lite i tråden idag på jobbet, men naturligtvis kommer jag inte ihåg vad jag skulle kommentera!Jag skummade lite nu och Numberone, vad roligt! Hoppas verkligen det blir på onsdag!Julia, Vad härligt med förskolan! Mia, vilken härlig bild på sommarblommorna (jag kan inte skilja blommor från ogräs - lika fint alltihop tycker jag!)Jag har nytt i bloggen, visserligen ingen inredning, men från och med nu kommer jag att kunna vistas i trädgården obehindrat så i framtiden kommer det komma många fler trädgårdsbilder! Liten varning för ormbilder, om det är någon som har fobi smultronochglass.blogg.se
    Vad skönt att du kan vistas ute utan att vara rädd!
  • malins79
    Kajsa 77 skrev 2008-06-16 20:46:57 följande:
    Malins79 - varifrån ska du beställa din Nikon?
    Jag ska inte beställa någon Nikon. Jag köpte en Samsung för tre veckor sedan. Det var väl Anton sóm skulle beställa en, tror jag ?!
  • malins79
    Jezzika skrev 2008-06-16 20:59:59 följande:
    inredningsfråga!Hur inreder man ett sovrum med enormt snedtak, litet fönster i ena kortänden, dörr i andra samt 2 garderober direkt innanför dörren längs den enda långsidan som har normalhöjd?Sug på den ett tag! Vill gärna ha hjälp. Vilka färger tex? Vill ju ha vitt men funderar på fondvägg som "breddar" rummetRummet är kanske 3,5* 2,5 m (kanske lite större).Tänkt som barnrum. Lägsta höjd på snedtaket ca 120 cm. Jag gillar inte sådana rum men hur gör man det bästa av det?
    Om du vill bredda rummet ta en randig tapet och lägg ränderna vågrätt, där du ska ha fondvägg.

Har du någon bild, lite lättare att ge tips då?
  • malins79

God morgon!

Sitter här för mig själv och dricker kaffe, måste vara för att det är så ljust ute som jag är så pigg och kan stiga upp självmant 05.20.

Idag när Saga lämnats på dagis och Jacob sover ska jag slipa och sen målar lister i Sagas garderob. Min tidsplan är att vara färdig innan helgen är över. Jag hoppas inte färgen som är inne i själva kläddelen släpper när jag målar. Den gjorde nämligen det i en annan garderob som jag fixade. Jag måste komma ihåg att köpa tapetklister och rollerhylsa idag.

Vad ska ni hitta på idag?

Vad ska ni göra till midsommar?

Vi ska först till några goda vänner en familj där sonen är lika gammal som oss och äta silllunch. De bor på en liten gård vid en sjö bara 1 mil från oss, jättemysigt. Huset är från 1860 men skulle kunna bli hur fint som helst om man renoverade och hade det intresset.
    Sen ska vi på midsommarfirande i en hembygdspark, då följer bara sonen med och där möter vi en annan barnfamilj. Det blir förhoppningsvis fika i gräset och dans.
    Sen ska vi hem till oss och grilla lite och äta jordgubbar (om man nu gillar det)
    Blir inget sent firande till långt in på natten.

• malins79
    juliah skrev 2008-06-17 06:33:52 följande:
    Godmorgon tjejer, ska skumma ikapp lite till...Tack rara för gratulationerna ang. dagisplats! Nu stannar jag hemma med barnen ett år till. Det är en ur & skur förskola, mysig trädgård, den enda Kravmärkta förskolan i kommunen, bra och hemlagad mat och få barn. Har mimmi eller de andra tjejerna berättat om vår shoppinorgie på Isabella igår?Jag betällde iallafall mina drömmars tallrikshylla och lite småplock *nöjd*
    Grattis till dagisplatsen!

Jag själv har kollat mina fpdagar och jag kan vara hemma året ut utan större problem. Jag letar nytt jobb, vill inte gå tillbaka till mitt gamla hos makens företag om jag slipper. Det känns skönt. Jag hoppas jag ska hitta ett jobb som är kul och bra betalt. Men det är säkert inte lätt med tanke på att jag inte har någon akademiskutbildning. Hittar jag inget jobb, så kankse jag försöker börja läsa efter jul, alt läser någon kurs nu i höst på halv/kvartsfart.
Svar på tråden Vita tråden del 8