Inlägg från: malins79 |Visa alla inlägg
  • malins79

Vita tråden del 8

juliah skrev 2008-06-17 06:46:46 följande:
    Tack malins!Så skönt att du kan stanna året ut! Vad är du sugen på för jobb?

Ser ut att bli jättefin.

Jag har sökt två jobb, hoppas på besked snart. Jag har jobbat med ekonmi, men vet inte om det är min grej egentligen.

Sitter och kollar på att läsa lite också. Vi  har Högskola på hemmaplan på vår ort, det är ju bra plus att vi har en del KY-utbildningar också.

Ska du försöka hitta något extrajobb under detta år?

• malins79
    Kajsa 77 skrev 2008-06-17 07:06:15 följande:
    Ensam vaken här. Ska till jobbet för sista gången den här sidan sommaren. Så snart har även jag sommarlov.Juliah- jättefin blir garderoben!!!Malins79 - Vi är ett gäng som har hållt ihop på misdsommar i många herrans år. Vi är i en sommarstuga precis bredvid sjön och äter sillunch på bryggan. Det är så fint som i en riktig reklamfilm!
    Låter härligt men ett sådant firande.
  • malins79
    Kajsa 77 skrev 2008-06-17 07:17:26 följande:
    Ja det är årets höjdare! Har ingen aning om studiemedel, men borde inte halvfart ge halvt studiemedel?
    Jo säkert, men hur mycket är bidraget på är det 2000kr för heltid?
  • malins79
    Vaniljdröm skrev 2008-06-17 07:22:09 följande:
    Grannen har sagt att han kan komma över och hjälpa oss med dörren. Han har precis bytt ytterdörr själv och på ett av grannhusen.Maken brukar hjälpa honom när hans dator krånglar. Gentjänster ni vet!Men jag vill ändå ge honom något om han hjälper oss. Har ni något förslag? Pengar går bort, det skulle han inte vilja ha.
    Har han en fru/sambo, så blir säkert hon glad om han kommer hem med ett blomarrangemang nu till helgen.
  • malins79
    Vaniljdröm skrev 2008-06-17 07:28:51 följande:
    malin,Tack, ja blommor är ju bra fast jag tror inte att frun är så mycket för blommor just. Svårt att köpa till någon med helt annan inredningsstil. Fast ja, hur fel kan en blomma bli egentligen?Ett gott vin till midsommar kanske. Någon som vet något gott?
    Eller om du har en korg hemma så köp, något gott att dricka och lägg i nån sillburk och knäckebröd av finare sort och knyt någon blomma på handtaget.
  • malins79
    Vaniljdröm skrev 2008-06-17 07:59:12 följande:
    malin,Ska du försöka rädda tapeten under?Hmmm, det är nog svårt.
    Ja, för om jag ta bort tapetbården behöver jag inte spackla alla tapetskarvar innan jag ska måla.
  • malins79

När Jacob sov innan han jag målar listerna i Sagas garderob och började måla på väggarna inne i kläddelen. Eftersom jag rollade listerna målade jag dem två ggr ganksa snabbt på raken och det får duga. Så ikväll när J somnat ska jag måla väggarna och det jag inte hann en gång till så kan jag nog tapetsera imorgon. Jag måste bara komma ihåg att köpa tapetklister.

Misak, barns kommentarer och funderingar är för härliga ibland.

Svar på tråden Vita tråden del 8