Inlägg från: MildaMaränger |Visa alla inlägg
  • MildaMaränger
    Mammatilltretroll skrev 2008-07-02 09:31:45 följande:
    MildaMaränger: Du har testat färdknäpp, gå i trappor, hallonbadste och annanas?Men har du testat att ställa dig i en iskall dusch? Då vaknar bebisen till och vissa säger att det funkar ;)Eller färdknäpp och sen upp med benen i högläge så att sperman får ligga länge och trigga igång ;)
    idag är det ju min födelsedag.... den får gärna komma i morgon... hihi
  • MildaMaränger
    Mammatilltretroll skrev 2008-07-02 10:31:52 följande:
    MildaMaränger: Ja jag vet att du fyller år, grattis ;)Men ibland är man less på att vara gravid och kan tänka sig att spendera föllsedagen på BB :)
    jo men det skulle vara tråkigt om alla 3 fyller på samma dag.. roligare om bebben får en egen... jag kan gärna ploppa ut den 00.05
  • MildaMaränger

Hej hopp...

hoppas alla mår bra och hittar på skojjiga saker. Här görs det inte så mycket annat än byts blöjor, ammas och kollas på Sex and the City avsnitt. Det är mysigt, tufft, roligt och tröttsamt... men jag njuter!!

undrar lite...

Anmäler man pappadagarna? Var och hur?
    Moderskapsintyg ska in till FK, till det lokala ???
    Hur anmäler man namn??? Vad hon ska heta och efternamn?

• MildaMaränger
    Juleja skrev 2008-07-09 15:30:55 följande:
    MMSen får man brev hem från skattekontoret efter nån vecka eller så med hjärtats personnummer.Mår du bra efter förlossning och allt?
    jag mår bra... eller ja underlivet skulle nog ha en annan beskrivning.. sömnen ligger väl inte på topp heller, men annars är det bra. Amning fungerar superbra och hon ökar i vikt. Verkligen en drömstart... hon är duktig på att äta och bajsa och alla tester har sett kanon ut!
  • MildaMaränger
    Juleja skrev 2008-07-09 15:29:21 följande:
    Det låter ljuvligt! Vi skickade in moderskapsintyget några månader innan födseln, jag har för mig att jag skickade det till FK:s inläsningscentral. Pappadagarna skulle man anmäla samma dag som den första togs ut, fick vi info om (annars kunde det bli nåt strul). Men sambon anmälde det andra dagen, och fick samtal från fk men strulet löste sig efter lite kommunikation hit och dit (varför är de så krångliga?)Ni får sen papper hemskickat från Skattekontoret (bm anmäler födseln på förlossningen) som man fyller i och anger namn. Efternamnet blir automatiskt det gemensamma om man är gifta annars mammans. Vi ville ha pappans och då får man fylla i det.
    Moderskapsintyg har jag skickat in också... men nu fick jag ett nytt.. kan det inte vara för att bevisa födelsedatum???
  • MildaMaränger

hej! hoppas att det är bra med alla.

tänkte höra med er mammor om hur man klär sitt barn nu när det är varmt ute? det räcker väl bra med body och strumpor? Det finns väl ingen risk att den fryser eller? Ibland så känns hon supervarm fast vi är inne.. då kan man väl ta av till blöja??

• MildaMaränger
    Videli skrev 2008-07-12 18:14:18 följande:
    Jag har jättemk bilder på min anra dator, och nu när jag skulle leta efter dom hittar jag inte så många. men här är en bp3.blogger.com/_yxYxXo43-EY/R82vJTpb5DI/AAAA...MM,Näää det är ingen riks att dom små fryser nu. Body och strumper låter jättebra. Vide har nästa aldrig haft kläder på sig inne och han är ju född på vintern, men vi har varmt hemma.Bättre förlite än förmkt, tänk på det!
    tack!! ja det känns ju så svårt att veta.. med tanke på att de har massor på sig på sjukhuset
  • MildaMaränger

Anton! GRATTIS!!! Hoppas att allt gick bra!

Måste fråga om någon haft problem med countrystyle.se??
    Jag har beställt och skickat över pengar men jag får ingen vara. Jag betalade förra veckan och har mailat henne två gånger! Inget svar får jag heller

• MildaMaränger
    JagOchHan skrev 2008-07-16 14:15:39 följande:
    Anton - grattis till lille Algot. Härligt att det är klart nu Mildamaränger - jag beställde där ifrån i januari. Men fick aldrig några varor. När jag kontaktade henne "påstod" hon att paketet har blivit skickat men att den aldrig kommit fram.Tyckte det lät väldigt skumt och gör därför inga fler beställningar där ifrån.Tar tacksamt emot fler tips om trappan. Snodde någons idee (tror det var vaniljdröm) om att stänga igen trappan med pärlspont. Så nu är den vackert pärlspontig Men väntar på att bli vit. Eller mer vit.
    Nej är det sant?? Kan man polisanmäla???
  • MildaMaränger
    malins79 skrev 2008-07-16 14:24:09 följande:
    Hej MM, hur står det till med den nyblivna mamman?
    bara bra!!!! amningen funkar bra, hon är sååå snäll och livet är underbart. Men nätterna är lite jobbiga att vänja sig vid. Hon sover nästan hela natten igenom men så fort hon låter lite så är jag uppe  på benen och kollar läget.
  • MildaMaränger
    malins79 skrev 2008-07-16 14:34:57 följande:
    Det låter bra. Det är konstigt hur man vaknar av minsta pip.Förresten denna tråd stäng om 1,5vecka fixar du en ny?
    Jag överlåter det till någon annan...
Svar på tråden Vita tråden del 8