Inlägg från: Vaniljdröm |Visa alla inlägg
  • Vaniljdröm

Vita tråden del 8

Godmorgon!

Åh, skåpet kommer att bli helt underbart Julia. Det kan jag se redan nu!
    Hyggligt semesterväder här de senaste dagarna. Åskregn om nätterna och lagom varmt på dagen.
    Maken är ganska duktig och försöker avhålla sig från att jobba så gott det går. Inte lätt men han brukar inte arbeta längre än till kl 13 iaf.
    Därefter är det renovering som gäller. Kanske ska vi ge oss på ytterdörren idag om vi vågar. Det vill ju till att man lyckas liksom för utan dörr klarar man sig inte länge.
    Har ni sett reklamen där ungen blir mutad med glass för att mamman ska få hänga dit den nya ytterdörren i lugn och ro?
    Usch, vad jag hatar den typen av reklam. Dörren går nämligen precis att rubba om man är två. Då kvittar det liksom hur händig (eller ohändig) mamma råkar vara.

• Vaniljdröm

Grannen har sagt att han kan komma över och hjälpa oss med dörren. Han har precis bytt ytterdörr själv och på ett av grannhusen.
    Maken brukar hjälpa honom när hans dator krånglar. Gentjänster ni vet!
    Men jag vill ändå ge honom något om han hjälper oss. Har ni något förslag? Pengar går bort, det skulle han inte vilja ha.

• Vaniljdröm

malin,

Tack, ja blommor är ju bra fast jag tror inte att frun är så mycket för blommor just. Svårt att köpa till någon med helt annan inredningsstil. Fast ja, hur fel kan en blomma bli egentligen?
    Ett gott vin till midsommar kanske. Någon som vet något gott?

• Vaniljdröm

Tusen Tack för goda förslag!
    Tror att jag beger mig till systemet och inhandlar en flaska vin.
    Bra sida Julia!
    Hihi, kan inte låta bli att tycka att smakbeskrivningar av viner är lite kul "inslag av murket trä"
    Musat lät spännande, måste testas.

• Vaniljdröm

Kulan

Det finns ju helt slät väv också. Helt utan mönster. Den kan man måla i vilken nyans man vill.

• Vaniljdröm

malin,

Ska du försöka rädda tapeten under?
    Hmmm, det är nog svårt.

• Vaniljdröm

Malin

Jag är urkass på sånt där. River alltid ner allt och skapar mig massor av jobb
    Kanske bården går att ånga ner med en tapetnedtagare. Då släpper ett skikt i taget. Fast det kladdiga limmet blir kvar på nästa lager....
    Nej, jag vet inte!

• Vaniljdröm

Kulan

Det är inte värre att sätta väv än tapet. Lite extra jobb eftersom du måste måla sedan men nu finns det iaf förgrundad väv att köpa.
    Och man sparar ju en massa jobb framöver. Bara att fräscha upp med ny färg sedan.
    Vi ska ha slät väv i hallen. Hade aldrig vågat vit tapet där men nu blir det lätt att måla över när det blir fult.

• Vaniljdröm

Videli

Varför flyttar familjen från ett sådant underbart hus? Om de flyttar till mindre kanske de vill sälja sitt matbord. Det ser fint ut!

Svar på tråden Vita tråden del 8