• Anjo2

Vita tråden del 8

Lägger in ett önskemål...om någong ser en skänk med måtten 110 i längd och 40 djup ungefär som en köpmansdisk i höjd eller vad men ska säga.....så får ni gärna hojta till....

Felicia min pärla. blomglantan.blogspot.com/
  • Anjo2
    JeaJea skrev 2008-06-25 15:01:15 följande:
    så gulliga! Du får komma hit och hälsa på igen, jag brukar få igång gravida
    haha då tar jag en tur till dej oxå då om det går bra!!
  • Anjo2

Hallå tjejer....ingen som vet ett bra sätt att sätta igång en förlossning? Skulle ju fått igår men jag är trött på att vänta...då barnmorskan sa att jag skulle förmodligen få mycket tidigare än beräknat så har man ju gått och väntat lite längre an man hade gjort annars....då hade jag räknat med att få gå över från början.....någon med tips?

• Anjo2
    Anton2005 skrev 2008-06-26 09:18:24 följande:
    Är det ditt andra barn? BM sa till mig med att jag antagligen får tidigare eftersom bebisen ligger så långt ner  och att det är andra barnet. Jag har verkligen ingen lust att gå över tiden, gjorde det när jag väntade AntonKänner inte nå´t i magen som det är just nu
    Japp det är andra barnet och hon gav mej samma anledning....Fast jag hade ju sån tur att jag inte gick över med min första, så det gav mej ännu en anledning att tro att jag skulle få tidigare...men man har väl inte alltid tur antar jag... När ska du ha?
  • Anjo2
    Anton2005 skrev 2008-06-26 09:50:08 följande:
    Jag har BF 13 juli så det är ju några veckor kvar. Har varit så trött innan men från igår så är jag super pigg och det känns som jag skulle kunna städa hela huset, kan ju alltid hoppas att det kanske är lite på g då :) Håller tummarna för att din lilla vill komma snart
    Aha kan det vara ett tecken på det då? Pigghet? Då är det kört för mej..hehe för jag är inte annat än trött just nu....tack!!! Då håller vi tummarna för varandra då....
  • Anjo2

jag frågar igen om det verkligen inge som har bra tips på hur man får igång förlossningen!! skulle vara så kul att få träffa sin knodd nu....

• Anjo2
    malins79 skrev 2008-06-26 17:00:41 följande:
    Färdknäpp...Jag drack basilikate fick -4bf och -8bf
    Haha ja den där färdknäppen har jag haft i tankarna...men min kära sambo är inte riktigt lika med på det där....haha

basilikate? har jag aldrig hört talas om, vart får man tag i det?
  • Anjo2
    MildaMaränger skrev 2008-06-26 18:03:43 följande:
    eh, jag är lite förvirrad haha... låt mig veta när du fått igång det för händer det då inget... hallonbladste ska funka har jag hört
    haha ja jag började undra lite....ja då är det två olika sorters teer jag ska prova då....
  • Anjo2
    malins79 skrev 2008-06-26 19:21:38 följande:
    Basilikate gör du på vanlig basilka på burk. Häll det i vatten och låt dra tio min, drick tre ggr/dag. Om det funkar? Jag vet inte men jag gick ju inte över bf.Hallonbladste är bra för att stärka livmodern och för att den ska dra ihop sig, dvs man blöder mindre efteråt.
    Ja torkad basilika som krydda då? då ska jag prova det...hallonbladste vet du vart man får tag i det då?
    Du verkar ju ha järnkoll
  • Anjo2

Hej hallå. Kikar in och ville dela med mej av min lycka!! vår dotter kikade ut i lördags...tre dagar efter utsatt datum.....men det var värt väntan!!

• Anjo2

Tack allihopa!! ja det gick jättebra!! det tog fyra timmar från första värken hemma tills hon kom ut..Så det gick ganska enkelt....och vi mår alla kanon... hon var 52 cm lång och vägde 4100gr

• Anjo2

Tack allihop... ja det var skönt att det gick så snabbt....till skillnad från första gången då det tog 12 timmar bara inne på förlossningen.....

• Anjo2

Vilken fin bild!!!!

Har en liten fundering som jag skulle behöva lite hjälp med, vi har i vår hall idag vanlig träfärgad bröstpanel....så har vi pratat om att måla den vit men så tyckte sambon att det är bättre att vi tar bort den och sätter ny, det finns tydligen färdiga sektioner man kan köpa som är vita. ska vi måla det gamla eller ska vi byta eller ska vi ta bort och inte sätta dit nåt nytt?

• Anjo2

Vanlijdröm eler någon annan kanske?; Hur hittar jag från Ronneby till Landtlif? Försökte hitta på nätet och hittade deras hemsida men det var nåt fel så jag kunde inte hitta kartan...tänkte vi skulle kika dit någon dag nu när vi är här nere.

Svar på tråden Vita tråden del 8