Inlägg från: LinaoMatilda |Visa alla inlägg
  • LinaoMatilda

Vita tråden del 8

Mammatilltretroll skrev 2008-06-30 20:23:46 följande:
    Nu när så många verkar vara inloggade frågar jag igen Vad ska vi göra med vår hörnsoffa som är gjord av två sängar?Ser vardagsrumsbordet (som vi fyndade igår) för stort ut?Är de vita stora kuddarna för klumpiga?Tror ni på helvita sängkappor som överdrag eller kan ett blommigt gammeldags överkast bli fint?Just nu ligger det två överkast över bara för att slippa ha de grå överdragen på...Och vad tror ni om en kombo med vita kuddar och dessa?Understa
    Jag tror det blir bra med stora vita kuddar i bakgrunden och kuddarna du visar till. Men om du vill ha blommit överdrag skulle jag inte ha blommiga kuddar. Antingen vitt överdrag och blommiga kuddar eller så blommit överdrag och enfärgade kuddar. Sen kan du ju ha lite olika färg på kuddarna om du vill. Personligen skulle jag välja vitt överdrag, då kan du ju byta kuddar sen till hösten och julen t.ex. när man vill ha lite brunt och murrigt eller rött till julen.

Tycker det är bra med stort bord då ni har stor soffa.
  • LinaoMatilda
    Mammatilltretroll skrev 2008-06-30 20:26:27 följande:
    LinaoMatilda: Är det kanalsydda gardiner eller har man hyskor för att fästa dem?Och tycker du att det funkar att ha ett glapp mellan tak och gardinstång?För jag vette sjutton hur man kan fästa gardinerna annars...
    De är kanalsydda. Ja det tycker jag absolut man kan.
  • LinaoMatilda

Clara: Ja vi har också vajern som JohannaJ har. Trädde gardinerna på den.

Lasseliten: Hej! Hur sköter Ernst sig? Jag ska kolla på programmet bara det kommer ut på nätet. Men jag får snällt vänta lite

• LinaoMatilda
    malins79 skrev 2008-06-30 20:57:16 följande:
    Jag missade första 40min med Ernst, var tvungen att slipa lite till på mina stolar. Jag såg att när jag tittade på dem att jag fuskat lite. Men nu ska de kunnas målas. Lina, hur går det med ditt skåp som du visade i bloggen?
    Inte börjat med det än. Känns som att jag får börja med kölapp-system, har så många arbeten väntandes.
  • LinaoMatilda

Knyttis: Javisst var det mysigt! Tror att många trodde jag skulle ha den mesta muminstämman och belv förvånade över att det var du istället Det var jättetrevligt att träffa dig.

• LinaoMatilda
    Himmelbit skrev 2008-06-30 21:38:08 följande:
    Bra idé! Jag bjuder hem er alla och så pysslar vi med att måla alla mina projekt! *generös och bjuder till* Skämt åsido - men det var ett jättebra förslag!
    hihi va du är smart! Då kan jag ju ta med mig några skåp hem också, det verkar ju finnas gott om dem i trakterna.
Svar på tråden Vita tråden del 8