Inlägg från: malins79 |Visa alla inlägg
  • malins79

Vita tråden del 8

Kajsa 77 skrev 2008-06-19 22:34:16 följande:
    inte en susning. Hur stort är det?
    Så sött det var!
  • malins79

Glad midsommar på er

Känns inte så kul att behöva stiga upp 05.15 idag, men vad gör man när man har småbarn.

Knyttis, inte kul att behöva op sitt barn. Du ska se att det går bra!

Kajsa fina dynor/tyg. Lite likt mina dynor som är sydda av tyg från Linum. Ska du ha vita volangdynor?

• malins79
    JagOchHan skrev 2008-06-20 06:15:01 följande:
    Godmorgon och glad midsommar.Numberone- grattis till lilla Ellen. Hoppas att hon och du mår bra under omständigheterna.Lycka till Kajsa - Underbara stolar du köpt på dig. Du är grymt duktig. Blir nästan tossig på mig själv som bara sitter på mina grejor som ska målas.Har 2 nattbord som ska bli vita. DOm har stått här hemma i drygt 2 månader och är bara halv klara. En fråga till er alla. Vart målar ni?? har ni ett speciellt rum eller så? Sen ni som spraymålar, vart står ni då??? tycker jag har så ont om plats för att kunna ställa upp det jag vill måla inomhus, så här får jag nyttja det fina vädret (som försvunnit helt) och stå på altanen..
    Jag målar i källaren. Spraymålar utomhus.
  • malins79
    PICT2409.JPG026.JPG024.JPG

Behöver er hjälp!
    Här är bilder på vårt köksbord.

Ska vi:
    1 behålla det som det är
    2 Måla om bord och stolar vita
    3 behålla bordets färg, ha vita Leksandstolar till
    4 måla bordet vitt och ha vita leksandstolar till.
    5 Sälja bord och stolar, ha vita leksandstolar och ett slagbord.

Köket ser ut så här.
    KökSpisen
  • malins79
    mimmi006 skrev 2008-06-20 07:17:35 följande:
    Kajsa- vad bra det blev!Tjock kulan- ja, jag tror det blir ett leksaksskåp. Jag gav 90 kronor för det och det var dyrt på den auktionen! Jag och Han- jag målar oftast i garaget!malins- jag tycker att det skulle vara fint med ett vitt slagbord till stolarna! Att måla om skulle nog funka också!
    Menar du våra gamla stolar?
    Ska vitmålas då eller?
  • malins79
    mimmi006 skrev 2008-06-20 07:31:38 följande:
    Till leksandsstolarna tycker jag att det är finast med ett slagbord, om ni vill behålla den gamla gruppen tycker jag att ni ska måla den vit! Jag får nog vara kvar nu i vita tråden, trots mina "svarta" inlägg häromdagen...
    Jag gillar att vårt matbord ha kryss på bordet och stolarna. Skulle vilja ha det vitt tror jag och klä om dynorna. Men det är en hel del att slipa.

Jag gillar leksandstolar och slagbord också. Hmmm, svårt.
    Ska vi sälja vår matgrupp så får man inte mycket för den, är snart åtta år och en del hack i.
    Enklast är ju att behålla den som den är men jag har funderat ett tag på att ha en vit  matgrupp i köket.
  • malins79
    Juleja skrev 2008-06-20 10:46:32 följande:
    Hej och glad midsommar till alla! Någon som vet hur det gått för Numberone? Hinner inte bläddra bakåt så mycket, men nyfiken är jag ju ändå!
    Hon har fått sin lilla Ellen i onsdags, men det började inte så bra. Hon andades inte när hon kom ut. Efter att varit sövd hela natten, kunde hon andas själv. Men dom vet inte om hon får några men av detta ännu.

Något mer vet jag inte.
Svar på tråden Vita tråden del 8