Inlägg från: LinaoMatilda |Visa alla inlägg
  • LinaoMatilda

Vita tråden del 8

malins79 skrev 2008-07-05 07:02:42 följande:
    Lina, något speciellt du ska ha på Ikea?Jag ska skicka maken till Ikea i Gbg idag och köpa två vita Ingolf barstolar till vårt kök. Skulle köpt dem när vi var i Stockholm men han sa att de inte fick plats så då får han åka dit igen.
    Ska ha ett solparasoll. Och så tänkte jag kolla på stolar till köket.

Johanna: Ok, vänta ska jag kolla efter bilder.
  • LinaoMatilda

Hej på er.

Bea: Men fy vilken gubbe! Otäckt! Förstår att du är less på kaoset, men tänk på hur fint du kommer att få det. För även om det känns segt nu så kommer det ju att bli klart! Tänk bara så mycket som är gjort redan!

• LinaoMatilda
    MiaMariah skrev 2008-07-05 18:30:18 följande:
    juliah - oh yes, det blir provkörning ikväll. vi kommer få ett oväntat tillskott på pengar i höst så där blir det en KA för bak dessutom *laddar för julbaket*
    Va kul! Det passar ju bra till dig som gillar att baka!
  • LinaoMatilda
    Videli skrev 2008-07-05 19:33:50 följande:
    mimma, juliahVi får nyckel den 8 aug, men flyttlasset går den 10 aug.Vi kommer egentligen inte göra så jättestor renovering nu till början. Men det först vi ska göra är att måla alla golv vita. Det gör vi redan på fredagen när vi får nyckeln. Även då golvet i köket ska målas då vi hittat en färg som funkar på klinkersgolv. Men jag skulle helst vilja byta ut golvet till trägolv, men det är inte så enkel när det ligger vattenburen golvvärme där.Men vi kommer budget renovera köket. Med nya bänkskivor, ny diskho, kran och nya luckor + handtag.Sen tapesera om killarnas rum, och måla om vårat sovrum. Göra ordning tvättstugen i groventrén och göra om den nuvrade tvättstugen till Vides rum. Inga stora grejer, utan egentligen bara tidskrävande...
    Oj, det låter ju som en hel del
Svar på tråden Vita tråden del 8