Inlägg från: malins79 |Visa alla inlägg
  • malins79

Vita tråden del 8

13 år emellan skrev 2008-06-23 19:26:34 följande:
    Kajsa 77 skrev 2008-06-23 17:54:31 följande: Åh, jag önskar att vi hade haft plats för ett piano...Så fint arbetsrum du har Kajsa, man blir avis...Trött efter en kursdag...nu har jag lärt mig hur man nekar berusade att köpa, vara noggrann med leg-kontrollen och hur man uppträder vid rån...Puh! Alldeles för trött för att läsa tillbaka. Hoppas alla har det bra?
    Så berusade får inte köpa?
    Men "A-lagare" nekas dom eller får de köpa om de är "nyktra", kanske därför de är där vid öppningstid?
  • malins79
    mimmi006 skrev 2008-06-23 20:09:57 följande:
    Tack! Min pappa kom precis med fönsterbrädor som han har gjort och jag blev alldeles till mig, så fina! *glad*

Du ser, det går framåt!
  • malins79
    Beatrize74 skrev 2008-06-23 20:21:01 följande:
    Fortfarande värsta dippdeppen här hemma. Det ser FÖRJÄVLIGT UT med alla saker överallt. Idag hade jag dessutom en väninna över med sin dotter, det är ju knappt de kommer fram. Inte roligt, jag som annars är mån om att ha ett vackert, välstädat hem. Bröt ihop sent i eftermiddags...maken kom hem och fick ta över lite och jag bara fick sova en stund. Nu känns det lite bättre, men är fortfarande jobbigt. Det tär på en att gå runt i detta med två små barn i allt kaos som bara ramlar och parera hela tiden. Och så hittar de ju hela tiden saker från skåp som håller på att avvecklas, som fingerfärg, små burkar med marmorkross, pärlor etc. etc. Maken har städat till hälften i hall och vardagsrum (fast då lagt det i tre flyttkartonger och ställt dem utanför barnens rum i lilla hallen istället....så de måste ju ändå rensas och gå igenom på sikt...hade hoppats på att få rent där)Trött, trött, trött är både maken och jag...hur stor lust tror ni jag har att bjuda hem till barnkalas på lördag där barnens kamrater kommer med föräldrar som aldrig varit här förut. Man önskar ju att de fick se hemmet för första gången under mer ordnade förhållanden.
    Kram!

Måste du ha barnkalas nu?
  • malins79
    LinaoMatilda skrev 2008-06-23 20:26:03 följande:
    himla har fina hissgardiner.Bea: En stor KRAM till dig. Åå vad jag lider med dig. Hoppas ni får ordning på det snart. Kan ni inte ha kalaset någon annanstans? Hos mormor och morfar eller farmor och farfar? Du ordnar och fixar det där istället?
    Ja eller varför inte på en lekplats?
  • malins79

Godmorgon!

Jag har tänkt besöka Nacka byggnadsvård på fredag, sen tror jag att vi besöker Vita Hem och Zandvoort med. Eftersom jag har min familj med mig så tror jag det blir för jobbigt att åka ut till Sickla också på lördagen. Jag vet hur de är i affärer Jag vill hemskt gärna vara med runt Humlegårdsgatan, så då får de uppföra sig.

• malins79
    Camilla R skrev 2008-06-24 11:24:55 följande:
    För er som skall till Stockholm i helgen och planerar att åka ut till Nacka på fredagen. I Gustavsberg finns fabriksbutiker från Rörstrand, Höganäs, KostaBoda -kan vara värt ett besök. www.fabriksbutiken.com/web/fabriksbutikenwww....!OpenDocument
    Å, där kanske de har de fina salt och pepparkvarnar som MM visar i sin blogg. Det är nog dags att skriva en lista med affäer som ska besökas på fredag!
Svar på tråden Vita tråden del 8