Inlägg från: Vaniljdröm |Visa alla inlägg
  • Vaniljdröm

Vita tråden del 8

Hej sötnosar!

Har gråtit en skvätt och tagit mig samman. Världsligt egentligen men tålamodet tryter ibland.
    Det går nog att fixa till trappan igen. Han har väl ärvt mitt minne gissar jag. Skulle kunna göra precis samma sak själv.
    Idag har det ändå hänt saker och vi tar oss sakta men säkert till en roligare level av renoveringen. Ikväll ska garderobsinredningen på plats. Bara det gör en ju lycklig.
    Skjutdörrar ska hängas dit. Lister ska spikas.
    Det blir bra. Äntligen skymtar jag en hall jag kan känna mig stolt med både för mig själv och för besökare.
    Borta är suspekta bårder, bruna lister och allt annat slitet och fult.
    Det nya är ljust, fräscht och genomtänkt.
    Nu låter det skryt men ni får ha överseénde för det är först gången någonsin jag helt och hållet fått bestämma utseéndet på vår hall så jag är bara såååå lycklig ändå mitt i allt gnäll och slit .

• Vaniljdröm

Bea,

Det ska bli så spännande att få se köket sedan. Jättenyfiken!
    Och hämtmat är ändå bättre än Dafgårds frysta rätter. Jag kan ff inte fassera den frysdisken på Ica utan kväljningar

• Vaniljdröm

Jag läser och skriver som en kratta ikväll!

Tillbaka in i garderoben.

• Vaniljdröm

Tack malin och Bea!

Jag kanske kan lägga upp lite bilder imorgon när täckpapp och verktyg är borta. Än är det bara "klart" i mitt huvud
    Hallen har verkligen varit lidande alla våra bostäder rakt igenom.
    Antingen har det varit hyresrätter med tråkiga trånga hallar och i bostadrätten vi hade senast var vi låsta till en våldsamt grön ytterdörr istället.
    Känns härligt att få bestämma för en gångs skull. Maken är snäll och låter mig hållas. "Jag är nöjd om du är nöjd" har blivit hans nya ledord.
    Men jag håller med dig Bea, lite läskigt är det. Vem ska jag skylla på om jag inte blir nöjd

• Vaniljdröm

Godmorgon!
    Födelsedag imorgon och världens byggkaos härhemma. Vi få flytta lite på den. Trist men nödvändigt!
    Jag är dålig på det där med bröllopsdagar och maken är faktiskt ännu sämre. Men vi har iaf en tradition vi inte missar. När vi gifte oss fick vi en vacker vit vas av min morfar. I den står det alltid vackra blommor på bröllopsdagen. Ibland lyxiga köpblommor (om maken kommit ihåg) och ibland blommor från trädgården eller vilda. Men en rejäl bukett måste det vara.

Mera hall
    vaniljdrom.blogspot.com/

• Vaniljdröm

Kajsa

Vissa färghandlare har en sorts kamera så att de kan få fram färgen/blandningen genom att ta en bild på t ex en tygbit eller planka.

Svar på tråden Vita tråden del 8