Inlägg från: Truffles |Visa alla inlägg
  • Truffles

Vita tråden del 8

numberone skrev 2008-05-19 16:07:54 följande:
    Det ljuva livet:Ne självklart inte, det går ju inte att pilla in så mycket färger ännu men det känns så kalt och jag vet inte hur jag skall ställa möblerna. Det känns bara fel hur jag än tänker...
    In med bild.
  • Truffles
    Vaniljdröm skrev 2008-05-20 09:51:07 följande:
    Hej kära vänner!Äntligen tog jag mig in här. Har blivit utkastad hela morgonen.Skulle ni vilja tycka till om en sak i min blogg?Himmelbit har varit så snäll och hjälpt en stackars okunnig med en fin, ny banner. * Tusen Tack *Vi tänkte att det vore fint med en bild på vaniljdrömmar, såklart!Jag syndade och köpte på Ica istället för att baka (storpack från Gilles). Nu har Truffels, helt riktigt, gjort mig uppmärksam på att de inte alls ser ut som vaniljdrömmar för de är inte vita utan gyllenbruna!!!Vad säger ni? (Ska jag stämma Gilles ?)vaniljdrom.blogspot.com/
    F'låt. Generad

Borde ju förstått att du fotat så fint till nya bloggbannern...

Tycker inte att de ser ut som vaniljdrömmar iallafall MEN banner är iallafall jättefin!

Tycker som jag skrev tidigare att det är lättare att komma ihåg de olika bloggarna då man har något specifikt att "hänga upp" bloggnamnet på.

Skulle också vilja ha en fin banner, *flörtar med Himmelbit* men det kanske blir när huset står färdigmålat på plats. Men då tänkte jag starta upp en ny blogg och begrava den jag skriver i nu.
  • Truffles
    FruPuffen skrev 2008-05-20 22:15:34 följande:
    OJ vad spännande!! Förstår att det känns overkligt... Grattis!
    Japp. Overkligt men härligt. Och ångestframkallande. Inom kort måste jag bestämma hur det ska inredas... Och jag har hållit på så länge och tänkt på detta (lämnade in de första papprena till kommunen sommaren 2006) så nu är allt bara en enda inredningssörja i huvudet...
  • Truffles

Härliga bilder MiaMariah och Kulan, gillade spegeln.

Peak, fin frisyr, tror till och med att du har stjärnor i ögonen när man gjorde bilden större...

Kajsa, hur länge har ni stått i kön för operationen? Enligt vårdgarantin har du rätt att söka operation i annat landsting om vårdgarantin inte kan hållas. Alternativt valfrihetsvård i annat landsting.

Vaniljdröm. Bannern ÄR fin.

DLL. Vill också ha skåp, ringde faktiskt på det du visade i Västmanland för någon dag sedan men det var sålt. Tyvärr, hade jag inga skåpplaner då jag färdigställde planlösningen i huset så nu vet jag inte om jag får plats med det jag skulle vilja ha. Skulle vilja ha ett högre skåp/vitrin i hörnet mitt emot kaminen men den väggen är inte så bred tyvärr (120 cm tror jag bara den är) och vid vår "enda" vägg i vardagsrummet skulle jag kunna tänka mig en skänk i samma serie (med liknande ben som på Himmelbits fina gula bokhylla) som den andra men som går att hänga teven över utan att det blir för högt. Kommer inte nu på vem som gjort detta men vet att jag sett det i tråden...

Juliah, lika fint i tvättstugan som (över allt annars) alltid!

Mysigt badkar FruPuffen!

Videli, ok att göra liknande saker tycker jag, men som någon annan skrev så kanske man inte behöver göra exakt likadant utan sätta sin egen prägel på sakerna och vem som gjort vad först är ju jä....t svårt att veta. Fin soffa också förresten!

Apropå det här med att vi är så många kvinns i den här tråden som inte vill köra med släp. Vi skulle nog behöva ha en träff och träna på det!

Men vissa saker är liiite för långt borta. Men skulle det här pelarbordet vara lite närmare än ca 25 mil så skulle det stå vitmålat i centrum av min hall vid inflyttningen i höst!
    http://www.blocket.se/vi/16456381.htm?ca=9_s 100 spänn, förstå vilket kap.

Som vanligt har jag säkert glömt hälften av vad jag tänkt kommentera men hoppas att ingen tar illa upp.

• Truffles

Å, hinner inte alls med att läsa igenom tråden nu då det bara är jobb, jobb och jobb på dagarna och städning av bygget på kvällarna. Men det får väl gå ändå.

Tänk. Nästa gång jag kommer ut så sitter redan fönster och dörrar i huset och de började inte jobbet förrän i tisdags em vid halvfyra!

www.medvitaknutarpalandet.blogspot.com

Hann iallafall se att vissa "går över tiden" och väntar. Nya graviditeter ploppar upp och som vanligt visas fina bilder. Och Lasse, vilken rolig blogg du länkade till!

• Truffles

åh jisses vilken dyr "lampskärm".

Ser att vissa tappar sugen när det inte kommenterats så jag tänkte komma in och säga att du som VANLIGT har jättefina bilder MiaMariah. Åh Bea, du tror inte att du skulle kunna lägga på ett par månader för att hinna måla allt det där du radade upp?! Kan du förresten inte visa ett kort på pelarbordet?

Kajsa, jättetråkigt att någon "tagit ditt namn"!

• Truffles
    Kajsa 77 skrev 2008-05-26 22:45:00 följande:
    Förstår preciiiis! ÄR exakt likadan själv! Helst vill man ha gjort det igår!Har förresten äntligen lagt golv i friggeboden, så nu kan den börja användas. Ska väl måla insidan också, men är inte sugen alls. Det är riktigt bastulikt därinne nu. Blää.
    Killen på färgaffären rekommenderade oss att köpa Biltemas färgspruta till när vi ska färdigmåla vår takpanel! Kanske kan vara något för insidan på din friggebod också?
  • Truffles
    Kajsa 77 skrev 2008-05-26 22:49:18 följande:
    Men JÖSSES igen! Är det ett skämt eller? Ser mer ut som en kontaktannons ju!
    Det var nog min första tanke också...
Svar på tråden Vita tråden del 8