Kajsa 77 skrev 2008-06-26 21:33:04 följande:
tjenixen - lite tankar från mig: Din fågeställning är alltså -hur det ska bli enhetligare och ett lugnare intyck? Tapeten gör ju att det blir lite oroligt vad gäller färger. Så att köpa en femliters dunk med vitfärg på typ byggmax för en dryg hundring skulle ju lugna ner intycket betydligt. Det är ju faktiskt inte dyrare än så.Sen funderade jag öve soffan. Den är ju söt, men används den? Den känns ju som en möbel man kan prioritera bot om man tycker det är trångt och övermöblerat. För det tredje skulle jag vilja byta plats på sekretären och expedithyllan. Hyllan ger ett rörigt intryck och är bättre att gömma bakom dörren. Då ser man istället den söta sekretären när man kommer in i rummet och hon får mer dagsljus från fönstret när hon ska sitta och måla. VAd är problemet med garderoberna? Måla över dom vita och sätt på en fin trälist så får du dörrar som nya. Satsa på vitt och rött! Passar jättefint i ett flickrum.
Du har uppfattat frågan rätt:) Uppskattar att du tar dig tid att försöka lösa mitt dilemma, det är guld värt att få nya synsätt.
Nackdelen är att tapeten sitter rätt illa så jag tror den släpper för mycket om man lägger på blöt färg eller gör den inte det? Ska kolla upp i alla fall vad sån där hmm easy cover eller vad det heter kostar + neutral tapet. Det skulle göra mycket för rummet att få något annat på väggarna precis som du påpekar.
Soffan är söt och hon leker mycket i den emellanåt. Men i och för sig så kan den leken ske i sängen lika gärna. Ska prova att plocka bort soffan imorgon och även flytta hyllan bakom dörren. Frågan är hur jag ska ställa sängen då, ska den stå kvar? Eller ska jag vrida den så den kommer framför fönstret liksom på tvären mot nu? Har haft funderingar på att skaffa ett skrivbord för att kunna ha det framför fönstret just för ljuset men inte tänkt på att flytta sekretären närmare fönstret. Så himla trög jag är alltså, det är ju skrämmande. Men Så där är det när jag totalt låser mig i något.
Problemet med garderoberna är väl att de är lite stora men i och för sig rymmer de ju en himla massa. Vit färg på dem har jag pratat om förut att dra på och nu kanske jag kan få tid till det när jag har sommarlov hela sommaren. Hmm ja det kanske skulle gå att sätta list på dem så det blir som speglar? Du är inte dum du:) Tack så supermycket för att du orkade engagera dig. Jag är absolut inte i det närmaste så duktig på att SE saker och få dem gjorda som du är men med lite hjälp så kan jag nog komma en bit på vägen.