Inlägg från: JohannaJ |Visa alla inlägg
  • JohannaJ

Vita tråden del 8

Kajsa 77 skrev 2008-07-11 18:08:18 följande:
    JohannaJ - Jag är också dålig på viner. Har en snordyr Amarone hemma i skåpet, som jag är för snål för att öppna. Den ska drickas på absolut rätta tillfället!
    nu är rätt tillfälle att buda över flaskan till en utbränd förortsmamma
  • JohannaJ

hej tråden!
    Hel OT men sonen har haft 3-dagarsfeber och jag trodde det var tänder på G!
    U_S_E_L mamma är jag som draigt runt på stackaren trots att han varit sjuk.

I vilket fall, nu behöver jag råd om golv. Tips på snabbtorkande golvfärg till trappan? Och hur gör ni innan målning, ruggar ytan eller tokslipar?

• JohannaJ
    Jezzika skrev 2008-07-12 13:49:02 följande:
    Jag gör gärna det. Behöver verkligen tips! Det är dessutom 2 likadana rum bredvid varanndra. Hua!
    bloggadress? Har fö samma problem, två barnrum med snetak.
  • JohannaJ

Kan ni hålla en tumme för min systers skull?
    Hon blev precis hämtad med ambulans, hon har en kraftig infektion som gjorde att hennes feber gick upp till 41 grader. Vi passar hennes en månad gamla son tills dom får komma hem från IVA. Är så orolig nu

• JohannaJ

tack allihop, hon är fortfarande dålig så jag roddar just nu en 6-månaders bebis och en 1-månads kotte. Kan avsölja att jag har tre armar för lite...

• JohannaJ
    MariaV skrev 2008-07-12 20:37:07 följande:
    Hej HejVilka fynd videli har gjort! Du måste vara en jäkel på att pruta (tänker på fotöljen också)Jag håller tummen för Johannas syster och lånar ut några extra armar.
    tack det behövs! Både tummar och armar. Ojoj vad jag imponeras av tvillingföräldrar!
  • JohannaJ

God morgon tråden glömde jag ju att säga 

Välkommen Ugglan. Känner igen dig från någon gammal S-täljetråd. Visst hade ni köpt hus?

• JohannaJ
    malins79 skrev 2008-07-14 08:07:00 följande:
    Åhlens har haft iallafall.Jag med flera har målat om Ikeas Leksvik till vitt.
    åh vad fint! Var det bara att måla direkt på.
  • JohannaJ
    Cherrys skrev 2008-07-14 16:09:16 följande:
    Hej på er! Ni som är riktiga fenor på de här med målning kanske kan hjälpa mig. Ska man grundmåla furumöbler innan man målar vitt? Har även en säng i ek hur gör jag med den,ska man använda grundfärg o oljefärg till den?
    jag grundmålar alltid. Har köpt en som fäster extra bra på lackade ytor. Om du grundmålar så räcker det ofta med en eller två strykningar färg sen.
  • JohannaJ
    ugglan: Hilding är 7 månader (blev det idag ). Och ja vi har precis köpt hus. Nu blir det flytt från S-tälje. Blir ni kvar i stan?
  • JohannaJ

Jag behöver lite Danmarkstips. Vi åker till Danmark den 25:e och jag vill såklart fynda lite när jag är där. Så smäll till nu med era inredningspärlor!

• JohannaJ
    MiaMariah skrev 2008-07-15 15:08:08 följande:
    Har ni tänkt på nåt, anmälningarna har slutat! I alla fall mot mig..
    vadå för anmälningar (missat mycket?)
  • JohannaJ
    MiaMariah skrev 2008-07-15 15:17:00 följande:
    Vi hade nån som läste tråden och anmälde oss om och om igen. Men nog om det, tror inte vi får diskutera det.
    okej
    Då har jag lite koll. Tack för uppdateringen.
Svar på tråden Vita tråden del 8