Inlägg från: Truffles |Visa alla inlägg
  • Truffles

Vita tråden del 8

Kajsa 77 skrev 2008-05-26 22:51:32 följande:
    Jaså? Vad kan en sån kosta? Låter smidigare helt klart!
    Nu är jag inte helt säker men vi ska måla med vattenbaserad färg och den sprutan var billigare än för oljebaserad färg. Tror att den låg på under 300 kr.
  • Truffles

Nä, nu ska jag sova och se om jag kan få några kloka tankar kring husets inredning i drömmarnas värld.

Har igår beslutat att det blir K-Rautas svarta klinker "Puma" 33,5x33,5 med svarta fogar på golvet i hall och tvättstuga.

Och så ska jag till det lilla badrummet leta efter prisvärda plattor som ser ut som det rutiga om ni går in på http://www.vedum.se/ badrum produkter Louis och sedan det svartvitrutiga. Visst är det väl fint, och klassiskt och inte kommer jag att tröttna på det?  

Vet du klinker som skulle passa till ett bra pris så tipsa gärna i min gästbok för nu hinner jag inte läsa igenom allt i tråden då det spenderas så mycket tid på tomten.

Har ni förresten sett att vi fått både fönster och dörrar i huset nu?

www.medvitaknutarpalandet.blogspot.com

• Truffles

God morgon allihopa!

Älskar denna tråden då jag tycker att det allt som oftast startas en diskussion som jag kan relatera i husbyggandet.

Vaniljdröm skrev 2008-05-28 09:22:30 följande:
    Vi har/ska målat allt i hallen med antikvitt av den anledningen att alla nya dörrarna är lackade antikvita från fabriken (inkl ytterdörren). Även dörrfoder/golvlister är antikvita från bygghandeln.Fast jag upplever det inte som gult det minsta.
    Angående det här med nyanser så vet jag nämligen varken ut eller in. Vi ska ju täckmåla all innertakspanel. Då vi får dörrar och de vita listerna levererade vita (kommer ej ihåg numret nu men med ett Y på slutet) så tänkte jag att det väl var bäst att måla innertaket i samma nyans?!  Trots att jag väl egenligen inte heller är så mycket för det gula...

Tjejen på färgaffären var dock av en helt annan åsikt, och försäljaren bredvid höll med henne om att det alltid ska vara kritvitt i taket... Hon tyckte alltså att jag självklart skulle ha ett råvitt tak och att hon nog dessutom tyckte att jag ju ändå borde måla om alla lister då de var uppe till denna nyans... Men, jag kan ju inte börja med att måla om alla dörrar också i det nya huset! Ska jag kanske byta färgaffär?

Men tycker inte ni i tråden att jag ändå bör välja samma nyans som på dörrar och lister till innertaket?

Mimma, ang bivaxet, jag har på de möbler jag målat hittills, trots häftgrunder och täckmålningar fått gråa streck efter olika föremål... Kan bivaxet göra att dessa gråa streck inte uppstår? Eller hur gör ni andra. Har ju tänkt måla Leksviks hatt- och skohylla men vet inte hur den ska se ut om alla skor åker in och ut och gör gråa streck... Fundersam
  • Truffles
    Vaniljdröm skrev 2008-05-28 10:13:41 följande:
    Fast jag var inne säkert 7ggr för att testa.......
    Är det inte bara "unika" besökare som registreras då, så har jag ställt in min räknare...
  • Truffles

Jag har susnets läsare och har blockerat de två datorer som jag vanligtvis gör inlägg ifrån. I övrigt så räknar den alla besökare/dag, men bara en gång från varje IP-nummer/dag.

• Truffles

God morgon!

Hinner inte in så mycket till er som jag skulle vilja. Men idag fick jag börja dagen med ett skratt och tänkte att det kanske det var fler som behövde. Kanske om man varit på akuten till exempel? Krya på er alla sjuklingar i tråden.

I en stor kommun har fem kannibaler anställts som handläggare.

Första arbetsdagen säger chefen:

Ni har nu fast arbete, tjänar bra och kan äta i vår matsal, så låt de andra människorna vara ifred! OK?

Kannibalerna lovar att inte röra kollegerna.

Efter fyra veckor kommer chefen igen och säger:

Det saknas en städerska, är det någon av er som vet var det har blivit av henne?

Alla kannibalerna skakar på huvudena och svär på att de inte har med saken att göra.

När chefen har gått vänder sig en av kannibalerna om till de andra:

Okej, vem av er miffon har käkat upp städtanten??

Den bakersta kannibalen svarar med låg röst och skuld i blicken:

Det var jag.Din förbannade jävla idiot!, säger den försteDe sista fyra veckorna har vi ätit områdeschefer, teamledare,projektledare och IT-konsulter utan att någon har märkt det och så skulle du prompt sätta i dig städkärringen!!!!!

DLL, var/när har du visat bordet till din väninna? Var det pelarbordet du hittat i en container? Vill se!

• Truffles
    mimmamum skrev 2008-06-05 14:31:56 följande:
    Japp, släkthuset blev det! Ska ta lite bilder när vi väl får nyckeln! Kan inte tro att det äntligen är så!! Som vi väntat och våndats!
    Åh vad roligt Mimma, förstår det som att ni vunnit "kampen"! Grattis i mängder.
  • Truffles
    MiaMariah skrev 2008-06-05 15:27:42 följande:
    Vill ni smaka lite hemmagjord rabarberkräm?
    Älskar dina fotografier. Du är verkligen jätteduktig med kameran!
  • Truffles
    Vaniljdröm skrev 2008-06-05 19:06:08 följande:
    Oj då! www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/153479
    Å hujedamej. "Less is more" är inget som verkar tilltala den bostadsinnehavaren.

Men vilken dålig mäklare som inte insisterade på att ta dit en homestylinginredare före försäljningen...
  • Truffles

Jättefint påslakanset Anton och vilken underbar skillnad i köket Tjockkulan!

Svar på tråden Vita tråden del 8