Inlägg från: malins79 |Visa alla inlägg
  • malins79

Vita tråden del 8

Juliah, ska ni göra köket färdigt före gästhuset?

Jacob har haft feber och varit så gnällig idag. Det är vid sådana tillfällen som man skulle vilja ha en barnflicka här hemma. Jag har inte fått något gjort idag.

• malins79
    malins79 skrev 2008-07-02 20:13:58 följande:
    Det var jättefint, det ligger väl i den gamla delen av Ronneby? Jag kom ihåg att det fanns en hel del fina hus där.
    Min syster bodde på Blåbärsvägen, ligger ert hus i närheten eller bor ni på andra hållet?
  • malins79
    Vaniljdröm skrev 2008-07-02 20:16:45 följande:
    Huset ligger i kvarteret vid Fredriksbegskolan. Känner du till det?Väldigt många fina hus där. De allra flesta riktigt pampiga. Men detta hade varit en perfekt sommarbostad, fast lite för nära hemma liksom
    Man åkte runt några ggr i början när hon flyttade dit. De bodde först i en lägenhet på Blasiusvägen (eller något liknande) innan de köpte på Blåbärsvägen. Men sen när vi hälsade på så var det Brunnsparken man besökte.
  • malins79
    Videli skrev 2008-07-02 20:20:18 följande:
    Föresten fåtöljen jag visade igår, hämtades idag och den var suuuupefiiiin. Har nog gjort värsta klippet.Hon har haft den i sin övernattningslägenhet här i Sthlm, men fåtöljen är köpt i Belgien för nästa 20 000 kr och vär värsta kvalité fåtöljen, och den ser helt ny ut *NÖJD
    Grattis!!!
  • malins79
    mimmi006 skrev 2008-07-02 20:27:21 följande:
    Videli- grattis! Jag tyckte den såg fin ut på bild också, vad roligt för dig! mammaninna- det gjorde vi förra året! Sådär kul... Å andra sidan målar vi huset nu också, bra att ha lite att göra under semestern så man inte blir uttråkad!
    Jag köper på mig massa möbler och börja slipa på dem jag har hemma för att ha lite att måla när maken ska ha semester
  • malins79
    Sylt skrev 2008-07-02 21:54:10 följande:
    mimmi --> Min syr snyggt på framsidan men fågelbo på baksidan...
    Då har du nog fel trådinställning. Testa att justera den.
  • malins79
    misak skrev 2008-07-02 21:58:39 följande:
    Gokväll!Jag är en riktig sopprot! Sitter o surfar o glömmer bort Leila. GAH!Sitter o letar efter "gammaldags" bilar. Sonen fyller snart tre o det är ju bara bilar som gäller. Är ute efter lite retrobilar att leka med. Typ "folka-bubbla" (de får gärna vara vita ).Är det någon som har en aning var det kan finnas?
    Det finns på http://www.poppilopp.se
    Vet att jag sett att det finns någon annanstans med, men kommer inte ihåg vilken webshop det var
  • malins79
    Sylt skrev 2008-07-02 22:14:44 följande:
    malins--> Det har jag... Den funkar att sy på ett tag sen ger den bara upp. Ibland räcker det om den får vila o att man trär om den, men inte denna gången. Tror den är lika gammal som min svärmor
    Okej, är det en Husqvarna brukar de hålla länge. Du kankse kan lämna in den på service? Det gjorde jag med den som jag fick av min svärmor. Betalade nog ca 500kr men den blev som ny. Den är från början av 70-talet men har egentligen aldrig använts förrän nu.
Svar på tråden Vita tråden del 8