Inlägg från: malins79 |Visa alla inlägg
  • malins79

Vita tråden del 8

God morgon förresten!

Mimmi, Hemnes klädskåp är fint.
    Skulle vilja ha det stora men tycker det är lite dyrt, över 3000kr

Juliah, skönt att bli färdig med projekt.

Idag ska jag städa färdigt undervåningen och Jacob ska till BVC. Sen ska vi njuta av sommarvärmen.

• malins79
    tjenixen skrev 2008-07-04 07:24:32 följande:
    Har ni sådana vippfönster eller har ni sådana som är sidohängda och öppnas? Vi tror att vi inte vill ha vipp utan de som man kan vippa lite på för vädring men som man sedan öppnar inåt för att t ex putsa. Vi behöver ha några fasta också.
    Vi har sådana som man kan öppna lite för vädring och när man ska putsa så vänder man dom inåt. Men de går på en skena så man behöver inte ta ner gardiner vilket är skönt.
  • malins79
    mimmi006 skrev 2008-07-04 07:31:21 följande:
    Ja, det stora är jättefint! Gillar det "gamla" också, att det är asymmetriskt. Fick det för 1495:-, så det var heltokej. Och nu slipper jag måla ett skåp igen...
    Det är väl kul att måla skåp
  • malins79
    tjenixen skrev 2008-07-04 07:34:13 följande:
    Har ni med spröjs? Vill gärna ha spröjs i våra fönster men flera vi kikat på har så "konstiga" spröjs som ser så mesiga ut på de relativt stora fönster vi ska ha, 130x140 cm. Har ni underhållsfria fönster? Många frågor här men jag passar på:)
    Vi har aluminium på utsidan =underhållsfria.
    Vi har inte spröjs, skulle inte passa på vårt hus.

Vi har också stora fönster.
  • malins79
    tjenixen skrev 2008-07-04 07:45:58 följande:
    tack för att du orkar svara på alla mina frågor:) Finns ju hur många leverantörer som helst känns det som. helst skulle vi ha tag på någon som kan leverera åtminstone ett fönster om ca 2 veckor men det kan nog bli lite  tajt kanske.
    H-fönster hade lång leveranstid.

Kolla med typ Beijers vilka de kan få fram.
  • malins79
    Truffles skrev 2008-07-04 12:10:47 följande:
    Jag har ju under våren varit på jakt efter en "hjärtsoffa" men har nu ändrat mig. Drömsoffan nu är den vita spjälsoffan från Oliver Furniture, men snåljåpen inom mig säger absolut nej till att köpa en soffa för närmare niotusen...  Får jag istället fråga er vad ni tycker om den här Blocketsoffan? Vad tycker ni är ett rimligt pris för denna på blocket? Funderar på om inte säljaren tagit i lite för mycket..
    1500kr?
  • malins79

juliah, vad fint du har gjort Elles garderob.

Idag har jag reashoppat lite kläder, en tunika i Odd Mollystil och en klänning från VeroModa
    Köpte även 4rosa bordstabletter från Serholt för 63kr, tokbillligt. Det slank ner en rödrutig brödduk till jul för 5kr.

Svar på tråden Vita tråden del 8