Vita tråden del 8
Åhh tack tjejer.. uch i sådana här lägen hatar jag att bo mitt i ingenstans!!! :( MVC är fyra mil bort. Ska ta och ringa mamma och förlossningen.
Kramar på er!
Åhh tack tjejer.. uch i sådana här lägen hatar jag att bo mitt i ingenstans!!! :( MVC är fyra mil bort. Ska ta och ringa mamma och förlossningen.
Kramar på er!
Nu har jag ringt, och dom tyckte att jag skulle ta mig ner till BB, men det lät inte på dom som att det var nån riktig panik, jag har nog en tendens att alltid låta för "käck" i telefonen. Mamma är redo ialla fall och J på väg hem. Önska mig lycka till....:)
BB= förlossningen
Hej på er tråden!
Trots den dramatiska förmiddagen igår så var det falskt alarm; magen är här än En timma efter att jag pratat med förlssningen avtog det onda... har dock mensvärk och tryck nedåt så i morn efter att jag varit hos barnmorskan åker vi till Varberg och sover resten av tiden i min mammas och pappas husvagn där, höll på att bryta ihop igår när jag tänkte på hur lång tid det tar för oss att ta oss till förlossningen!
Uch känner mig alldeles nere och ledsen, J kan inte alls förstå, men jag tycker att det är så påfrestande att gå i sån här ovisshet och samtidigt ha ont. Snälla bebbe kom nu!
Hoppas alla får mysiga dagar nu ialla fall så ska jag försöka rycka upp mig med!
Tack Bea! Jag ska försöka att bara slappna av och läsa böcker och mysa.. passa på nu när jag hinner:)
Det är en flicka jag har sedan innan, Tilde, och hon var ganska så snabb för att vara första! Vattnet gick elva på kvällen, värkarna satte igång vid ett på natten och hon föddes halv åtta morgonen efter. Denna bebisen ligger mycket djupare ner också säger barnmorskan, så det känns skönt att kunna komma in snabbt när det är dax.
Har tyvärr dåligt med tips angående bröllopsdagen! Barnvakt och mys hemma kan jag förstå känns motigt i och med att ni är mitt i en renovering... hmm ska klura lite!
Busan: beklagar så er förlust... det är inte konstigt att kroppen reagerar; ofta när man har mycket annat som tar tid och energi, som dina andra barn naturligtvis gör, så orkar inte huvudet med det och då sätter det sig på andra ställen i kroppen istället.
Har även jag ätit omeprazol ratiopharm, som juleja, och det är helt ofarligt, hjälper oftast jättebra! Försök att hitta på små saker som ofta blir liggande, kanske kan tjejerna pyssla med papper och pennor medans du sorterar in foton i album eller tar tag i något annat du skulle behöva göra?
Anton; när vattnet gick med Tilde hemma så kom allt på en gång, så det var liksom aldrig någon tvekan på om det var vattnet eller inte... men om du kände att det kom vätska i natt, även om det så bara har sipprat, så tror jag också att det är vattnet som gått! Vad skulle det annars vara...?
Det dröjde ett par timmar efter det att mitt vatten gått innan jag fick riktiga värkar, men min första förlossning var ändå snabb, vattnet gick sent på kvällen och hon föddes tidigt på morgonen.
Mitt tips; ha i en binda så dom kan kolla om ni får åka in senare idag, dom ser direkt om det är vattnet, och plocka fram dammsugaren och kämpa fram värkarna=) Fungerar inte det, kolla på en film och vila så du är pigg när det är dax!
Kajsa; Grattis på födelsedagen! Blivit uppvaktad än?
Hej på er!
Anton; jag är kvar här också....:( Bf+1 idag. Skitdeppad men tröstar mig med marknadsgodis...
Anton- Det är så jobbigt när det krånglar! Man har ju så mycket annat att tänka på ändå, man orkar inte med något utöver det! Vår diskmaskin började lukta bränt igår, inte kul heller.. Kommer ihåg när jag kom hem med Tilde från BB sist, då hade det blivit el-fel i köket, så vi fick leva på micromat tillagad i vardagsrummet i ett par dar, fy!
Försöker också att inte tänka på att jag har gått över, men jag känner att det går sådär=)
Godmorgon!
Malins; så fint sovrummet blev! Samlar på mig inför kommande projekt!! Se till att vila upp dig också nu när du har mannen hemma 'kram'
Sett massa annat fint när jag skummat, men just nu är tankarna på alla ställen samtidigt... trodde verkligen inte att jag skulle sitta här idag, Bf+2. Ska inte andra barnet gå snabbare!?! Tilde hade jag jämte mig vid det här laget.
Igår så fick vi åka in på förlossningen ialla fall, jag sipprade vatten i lördagskväll och natt. Igår var det dock tilltäppt igen, hög vattenavgång kallade dom det. Undersökningen var lite brutal, så man kan ju hoppas att det får fart på det lite.
Vi ska förresten göra om vårt stora badrum. Någon med bild som vill inspirera mig här på morgonen?
Kram!
Anton; GRATTIS!!! Åhh så avundsjuk jag är på dig nu=) Jag har varit en vända till på förlossningen idag, men är hemma utan bebis....:( Dom är oroliga eftersom den slutat växa, och trots att jag gått över sedan i lördags beräknas den bara väga 2700g. Än ville dom inte sätta igång mig, men jag ska tillbaka fredag morgon. Ska försöka sova lite nu. kram på er!