• Cissi Berg

Får man ta emot besök på bb?

Hej alla..

Är såå nyfiken på hur det är nu med besök efter förlossning av mamma/pappa o vänner.. får dom komma och hälsa på när man ligger på bb?? Har hört så olika från flera personer. Inte att alla ska storma in samtidigt men sen när allt lugnat sig, får de hälsa på en stund då?

Tänkte på Rs virus o så..ska föda på KS och på info-kursen pratade dom om att man inte får ta emot besök, men sen har jag hört flera som fått det.

Vill veta, för betyder såå mycket för mig om iaf mina föräldrar o närmsta vänner få komma och kika på miraklet.

• Svar på tråden Får man ta emot besök på bb?
  • Modin

Självklart får man ha besök... Barnets pappa och syskon får vara där i princip hela dagarna medans släckt å vänner har speciella besöks tider och du inte tar med dig barnet till ett fik eller så på sjukhuset..

• Lisa 74

Det beror på vilket BB. Jag låg på Huddinge och där fick man bara ha en person som besökte, så min son fick se lillasyster först då hon kom hem...

• Lisa 74

Då jag fick sonen låg jag på KS och där fanns ett besöksrum utanför avdelningen, så då kunde hela tjocka släkten komma.

• Angelfalls

va?? ja trodde att det var självklart att man fick ha sina närmaste på besök vilket sjukuhus man än födde på.

• kexan

Beror på vilken tid man föder . jag födde på danderyd i nov och det var då besöksförbud mellan nov - mars - april nånting  pga rs virus.

• Hanna36

pga infektionsrisken får oftast inga anhöriga komma in på BB-avdelningen.
    Pappa och syskon är alltid välkomna.. anhöriga kan man träffa utanför avdelningen, tex i cafeterian! Glad

• trebarnsliv

Fick inte på Södertälje oavsett årstid, det var bara pappan till det nyfödda barnet som fick besöka.

• Cissi Berg
    Svar på #3
    Ja jag hoppas det finns det nu med=) Det vore så tråkigt att behöva vänta.. alla är ju så nyfikna såklart..

Ks är det ju sagt iaf, men med babyboom nu så kanske det blir kiruna(haha), nej då. BF är 6 juni, nån skrev att det berodde på när.. ja, jag hoppas iaf att man på ngt sätt kan få visa upp lillan, en liten stund iaf=) Kul med många svar!!
  • minje

På UAS i Uppsala har det varit fritt fram. Pappa och min bror har inte kunnat hålla sig, utan dykt upp ett par timmar efter förlossningen... Mamma däremot (som är gift med pappa) har velat vänta för att ge oss lite tid.

• Zhara

i Varberg är det ok med besök närsom, dock siesta mellan 13-14
    på NÄL i Trollhättan är det besöksförbud helt o hållet

• juniregn

Ofta har bb besöksrum lite längre bort idag där man kan träffa släkten om man vill,blir nog mer och mer så!Ofta delar man ju rum med andra och det kanske inte är så kul om det ska springa folk in och ut första tiden för dom andra som ligger där.Men det är ju olika.På Kss i skövde är det pappa och ev syskon som kan vara med på bb,finns besöksrum för övriga!Likadant på Östra i Göteborg!Vi har dock valt bort alla besök och hoppas att det respekteras!

• Hugo Boss

Här i gbg får man inte ta emot mer än pappan å syskon på BB-avdelningen...andra får man träffa nere i cafét..men det kan ju vara skönt att slippa från avdelningen lite..sen stannar man ju inte så länge heller..så då kanske man kan vänta med besök tills man kommer hem??

nu vet vi när du kommer till oss *kärlek*
Svar på tråden Får man ta emot besök på bb?