• Callina

Någon som testat bantning från Sahlgrenska...?

Testa GI, börja med rivstarten. Man slipper gå hungrig så det är lättare att klara av viktnedgången tror jag. Jag är inne på min 5:e dag idag. Jag har gått med i giviktkoll.se för att kunna få lite recept och så eftersom jag inte orkar sätta mig in i allt just nu så går jag bara efter färdiga recept, smidigt

• Callina

Detsamma Hur länge har du kört GI nu ?

• Callina

Jag är inne på min femte dag med GI.

• Callina

Jodå, det går ok Har inte rasat i vikt som jag trodde under första veckan med Rivstarten men jag har å andra sidan "min vecka" vilket brukar öka upp vikten också. Men det har faktiskt försvunnit 1,5 kg i alla fall på mindre än en vecka. Men det är ju vätska, borde vara i alla fall, är rädd att jag ätit lite för mycket av GIefterrätter den här veckan

• Callina

Jag är med i GIviktkoll och hämtar recept därifrån, superbra, finns både frukostar, luncher och mellanmål samt desserter. I rivstarten är det inga kolhydrater alls, dvs ingen potatis, ris eller pasta eller bröd, inte ens råris eller fullkornspasta. Bara fett, protein och grönsaker och massa vatten, 2-3 liter per dag minst. Till frukost, lunch middag ska man äta ca 150 gram kött, fisk eller fågel plus grönsaker som växt ovan mark, dvs inte morötter tex. 500 gram grönsaker om dagen. Man behöver aldrig gå hungrig vilket såklart är ett jätteplus Men jag har ju inte hållt på så länge så vi får väl se vad som händer här.

• Callina

Jag vill gå ned 10 kg, då har jag nått min absoluta drömvikt, så jag är med andra ord rätt nöjd vid 6-7 kg också för en stund. Däremot så har jag haft huvudvärk nu under första veckan så jag kanske blir tvungen att gå över till fas 2, dvs börja äta kolhydrater, fast långsamma sådana. Sen har jag plötsligt gått upp idag....? 0,5 kg... Så jag är lite förvirrad nu. Hur mycket vill du ned?

• Callina

Ja jag har druckit massor, så jag fattar inte varför jag har ont. Igår föll jag, orkade inte med huvudvärken och började äta som vanligt, vaknade första morgonen i morse utan huvudvärk men nu på e-m börjar den komma igen så jag fattar ingenting. Fortsätter väl med rivstarten i morgon tror jag. Dumt att jag bröt... och svullade extra mycket när jag ändå höll på Fundersam

Svar på tråden Någon som testat bantning från Sahlgrenska...?