• mindrah

Godis från USA?!

Har en killkompis som nyligen flyttat hem till USA igen och nu vill han skicka allt möjligt gott därifrån, till när jag fyller år. Men jag har rätt dålig koll... Ge mig gärna exempel på gott godis från USA.
    TACK!

• Svar på tråden Godis från USA?!
  • julmusten

Det beror val pa vad du gillar. Jag tycker det mesta amerikanska godis ar ratt sa ackligt.

Meeeen...

Gummy bears
    Good'n'Plenty
    Dots
    M'n'Ms
    Jelly Beans, (de ar ju faktiskt goda )

Sen sa finns det en massa godis med korsbars och kanelsmak som jag inte kan med, plus att det finns en massa Swedish Fish och Haribo-grejer, men det kan man ju fa tag pa i Sverige sa det kanns lite knappt att skriva ner det.

Hmmm... jag tanker mer, jag var pa CVS tidigare idag och svishade forbi godishyllan. Vad brukar det finnas dar?? Pasar med en massa mini Twix och Snickers, men det ar ju aterigen nagot som finns i Sverige. Finns Almond Joy i Sverige tro?? Milky Way?? Lifesavers finns det ju med i olika smaker och Starburst!!

Sa, nu tror jag att min hjarna ar sluttomd pa godis!!

• mindrah

Åh, tack så jättemycket för svaret... Vilka massa förslag jag fick. Svårt att veta vad som är vad och vad man tycker om... Haha
    Vanligtvis gillar jag salt lakrits, surt godis, vingummin, allt som har med kokos å göra...
    En del av det har vi ju även här hemma, även om det kanske är lite olika...
    Återigen, tack för listan! =)

• julmusten

Fast salt lakrits finns inte i USA. Inte vingummin heller.

Om du gillar Kokos sa ar nog Almond Joy bra, (det ar lite i stil med Bounty eller KoKo).

Surt finns det inte mycket av, men det finns ju Sour Patch Kids, det kanske skulle vara nagot!!

• mindrah

Han har nu lovat att skicka godis med kanel och med jordnötssmör... så får vi se vad det blir. =)

• Mealla

jag gillar ju jordnotssmor sa jag pushar for reeses' pieces,
    de ar som non-stop med jordnotssmor i.

twizzler's kanske? de paminner val lite om hallonsnoren.

Annar's haller jag med musten, de har inte sa mycket gott godis har, daremot finns mycket goda cookies, pepper ridge farm sausolito soft baked cookies tex.

• Pistou

Håller med om att godiset här i USA inte är något vidare. Det svenska godiset är sååå mycket godare. Men det kanske inte var det du ville höra just nu...

Om jag inte minns fel kunde man köpa "3musketeers" (dvs. en chokladbit med en slags fluffig fyllning i lite som Mars fast utan kolan) i Sverige förr i tiden, men det var länge sen jag såg det nu, så det är kanske en idé. Det lär ha kommit ut en ny sort nyligen med mintsmak som jag är lite nyfiken på.

Annars gillar jag också Mn'Ms och Jelly Beans (det finns sååå många smaker)! Men Hershey's choklad ska du se upp med, den smakar riktigt illa faktiskt!

People don't care how much you know until they know how much you care.
  • mindrah

Jag har hört förut också att dom inte har så gott godis i USA, så mina förväntningar är inte allt för höga... Men det ska bli kul att testa något nytt... =) Tack för alla tips! =)

• October

Jag gillar tootsie rolls (kola med lite mer smak), och skittles, sega små runda saker som påminner om palle kuling eller vad nu tablettasken heter i Sverige. Annars är det inte mycket amerikansk godis som jag saknar, finns godare i Sverige.

• Imagine this

godis jag gillar från USA:

Reeses penutbuttercup (jordnötsmör och choklad)
    skittles (runda små godisar med fruktsmak, finns även med surt socker på)
    cow tails (kolastong med nå mjölkig smet i mitten)
    Nerds (sura)
    Gummi lifesavers (gummigodis i olika smaker)
    twizzlers med frukt smet/klegg i mitten
    milk duds (typ smörkola doppad i choklad)
    m&m (finns lite olika sorter, bara choklad, jordnötter i, mörk choklad, hmmm, finns nog fler oxå..)
    Fruit by the foot (är nog egentligen för barn, men det är en tunn fruktgodis remsa som är upprullad på ett papper, och på papperet så står det en massa saker, tex. fun facts eller kanske frågor manska lösa. godisen är god tycker jag iaf :))

hmm, kommer inte på nå mer av mina favoriter..

• stinagreta

Sour patch kids. Sega små godisar mes massa surt socker på. Jättegoda.. Annars har de rätt äckligt godis i usa tycker jag - vi har mycket godare här.

Måste han skicka just godis? Han kan väl skicka prylar istället som inte finns här, eller som är mycket billigare där? Jag brukar alltid köpa Clear Eyes eller Visine i usa - såna ögondroppar som man får vitare ögonvitor av. Skitbra när man ser trött och risig ut!!Om han varit här vet han väl själv vad som inte finns i Sverige? Han får väl överraska?

Svar på tråden Godis från USA?!