• Kegge

Sända Engla begravning på tv????

Varför?
    Varför vill familjen detta?
    Fattar inget..fatta inte ens varför man har en öppen begravning å nu visas på tv??
    Ja visst är det hemskt det som har hänt men låt det vara nu tror hela svergie vet och låt det inte gå för långt nu så det vänder och folk tycker att familjen verkar lite för på!
    Är detta ett sätt att sörja?
    Är det ett sätt att uppmärksamma Sverige på vad som händer? Va?
    Vad tror ni?

Ps. Inga påhopp på mig tack snälla jag ville bara slänga ut frågan. Ds

~♥~son född 30/6 -07! v42+0 ~♥~
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-29 11:05
    Precis..
    Hur mycket har media i det hela å göra?
    Gottar dom sig eller känner de att de hjälper familjen på nått vis?
    Kör dom över sårabara sörjande människor eller vad händer?
    När blir det för mycket så att säga?

Ingen kan sätta ett plåster på vad som hänt å blåsa bort det onda men känns det rätt att öppna plåstret å rota i med smutsiga fingrar å göra det infekterat? Förstår ni hur jag menar?
  • Svar på tråden Sända Engla begravning på tv????
  • Majora

Ja du... iochförsig tycker jag att det kan vara en fin gest eftersom så många brydde sig om engla och hennes öde. Det är ju ganska fint att vilja dela denna sista stund med alla andra liksom

• MeNoLike

Nja tycker jag också verkar kännas konstigt. Man vill väl ha sin lilla dotters begravning för sig själv. Jag skulel inte vilja att den massa okända fanns där pom det var min dotter.. Man kan väl sörja utan att visa upp för hel asverige

Mamma till tvillingarna Maximilian & Timothy 070325
  • T T

Om familjen vill detta så ser jag ingt fel i det..Kan vara ett sätt för dom att bearbeta sorgen..Vad vet jag..
    Konstigt för mig men det är inte min sorg..

• Jesslan

jag tycker det är löjligt hela alltet har varit en enda cirkus.
    det som har hänt är otroligt hemskt och obehagligt det borde nte få hända
    men det finns ändå gränser.alla sms som skickades som kedjebrev vem tjänade på det??
    Inte någon mer än telefonbolagen hade pengarna gått till någon fond hade jag gärna skickat massor sms

man tröttnar lite när det blir för mycket det blir lixom vardagsmat efter ett tag.

hoppas dom tar sitt förnuft till fånga och väljer att inte visa det på tv

Den tredje söndagen i juli har man sedan 1967 firat den skåneländska flaggans dag.
  • Champagne

Om det är föräldarnas önskan så tycker jag att det inte är nåt konstigt. Det är många människor som ställt upp sökandet, eller på andra sätt visat att de brytt sig som kanske varken har möjlighet eller får plats i kyrkan vid begravningen. Vill man inte se begravningen på tv är det ju bara att slå över till en annan kanal.

Jag är sjuksköterska - med skitlön
  • Tutilure

Detta bekräftar mina misstankar om mamman...

Vi ska få en TJEJ, BF 17/8
  • T T

Vad?

Tutilure skrev 2008-04-29 08:59:30 följande:
    Detta bekräftar mina misstankar om mamman...
  • Sallisen

Jag tycker att det är knepigt... förstår det INTE. Vem vill ha TV och halva folket gloendes när man tar farväl av sin lilla flicka??? Kanske familjens sätt att sörja, men jag förstår det inte.

• Bei Bei

Alla är vi olika. Jag tror inte jag hade velat att visa min sorg för alla i tv.
    Om det känns rätt för dem så är det nog rätt för just deras sorgearbete.
    Låt dem sörja på det viset som de vill. För dem är det ju rätt.

♥ Ronja ska blir storasyster. BF 27/4-08 ♥
  • JoPoAnWi

Ja, det var verkligen konstigt!!
    Låter som någon är lite mediak-t

HerreGud, aldrig att jag skulle visa upp mitt barns begravning på tv!!!!!
    Är ju kränkande.

Mamma till 4 underbara pojkar
Svar på tråden Sända Engla begravning på tv????