• Zoffix

Kantband (snedslå, snedremsa) i trikå, VART ?

Nån som vet var man kan köpa kantband i trikå på internet?

Sykompaniet Apidae hade några färger men inte de jag behöver ha...

Har letat så att jag blir tokig men hittar ingen annanstans! Alla har bara "vanliga" kantband, men när man ser bilder på barnkläder som andra människor sytt så nog sjutton har de trikåkantband i massa roliga färger...

Nån som har några tips?

• Svar på tråden Kantband (snedslå, snedremsa) i trikå, VART ?
  • MeYou

Hej hej.. googlade lite och hittade denna sidan..
    www.sykompaniet.se/
    Gå in på "sybehör och tyger m.m." och sedan "Band, resår och snedremsor/ kantband mm".
    Där hittade jag kantband i trikå!

• MeYou

ah.. förlåt.. jag tyckte att det stod att du skulle ha svart.. men det stod ju vart! :) hahahahahha.. börjar nog bli lite FÖR trött nu.. :) och du har ju t.o.m. skrivit den länken själv.. Nej, det får nog bli hopp i bingen nu... :)

• Zoffix

Ja de hade ju några där och jag skickade efter lite där men jag ville ha andra färger så jag får prova att försöka göra egna för det verkar inte finnas andra.
    Men tack för att du försökte hjälpa mig :)

• MeYou

Kom på att du kan ju klippa egna kantband i trikåtyg....

• Zoffix

Ja det är nog det jag får göra, tyckte det verkade krångligt men vissa säger att det inte är så svårt att få dem snygga så jag ska prova :)

• MeYou

hahaha.. roligt.. nu skrev vi samma sak igen.. :)

• MeYou

Ja, gör det! Det blir säkert jätte-fint!

• Zoffix

Ja vi tänker väl likadant när vi är trötta :)
    Gör man egna så kan man ju i alla fall få precis den färgen man vill ha.

• Zoffix

Hittade också den sidan, de har ju elastiska kantband åtminstone men de ser inte ut som såna man brukar ha på barnkläder tycker jag... kräsen jag är :)
    Men jag kunde få ett prov på kantband därifrån om jag ville så jag kanske beställer det så får jag se hur det ser ut.

• Cecis

Jag klipper i princip alltid mina kantband själv, då kan man få dem i vilket tyg som helst, använder du trikå behöver man inte ens klippa på skrådden som man måste göra om tyget inte strechar.

Svar på tråden Kantband (snedslå, snedremsa) i trikå, VART ?