• Puffalina

Tips på hotell i Platanias el. Aiga Marina!

Funderar på en resa till kreta juni. Tycker Platanias eller Aiga Marina verkar bra då jag inte vill ha ett alltför "dött" ställe. Vi som åker är 20 månader, 27år, 55år & 84år. Vill ha hotell med pool och gärna vid streanden. Nån som har ngt att rekomendera??? Inte alltför dyrt och gärna i Apollos program...

* Sebastian 061016 *
  • Svar på tråden Tips på hotell i Platanias el. Aiga Marina!
  • LoveMyFamily

Vi bodde på ideal beach. Låg jättenära stranden med härlig pool.
    Enkla rum men helt OK. Gick även att boka lgh.

Jag vill gärna åka till Platanias igen, så underbart där!

Gå och äta på oepino, superbra restaurang, med liten lekhörna för barnen

• 64ulla

På lördag åker vi till Kreta, Agia Marina. Vi har bokat Caldera Village med Fritidsresor, superställe. Vi var där förra våren också, en bit från stranden men helt perfekt. Vi bokade All inclusive, super med små barn, och ett plus att jag slipper laga frukost och lunch. Mmmmmmmm, längtar.

• CamillaG78

Skulle rekommendera Platanias före Agia Marina. Har bott på båda ställena. I Platanias bodde vi nästan på stranden och det var långgrunt och barnvänligt. I Agia Marina var det stenar och klippor och ganska djupt.

• CamillaG78

Förresten, bor du i Agia Marina måste du ändå gå till Platanias om det ska vara lite liv och rörelse.

• Längtan efter liten

vi tänkte åka till plantania i september och funderar på att bo på ideal beach. det verkar super. rummen verkar vara enkla men alla som jag läst bott där är suuuuuper nöjda. och så ligger det nere vid stranden.. det är apollo som har det.

Längtan efter liten är stor
  • Mosaik

JAg kan starkt rekomendera Isida i Agia marina, ett undebart fint hotell med lekplats och fina poler, 200 m till strand och 200 meter till centrum. Eget supermarket och jag tror vi betalade 17 000 för 2 vuxna, en 5-åring och en 1-åring.
    Ganska billigt. (Åkte den 25:e juni)
    Vi bodde i den 4-stjärniga delen, men mina föräldrar bode i den 3-stjärniga.
    Funkade fint båda delarna.

Restaurangen på hotellet hade svingod mat och vi lagade mycket egen mat på rummet också.

Själva Agia Marina kryllar av lekplatser och barnvänliga matställen.
    Det finns allt ställen att festa på om man vill det och det är alldeles lagom livat för en barnfamilj.
    Vi åkte inte till Platanias eller Chania på hela veckan.
    Tänk på att flygplatsen ligger 1 timmas bussresa från agia marina, men så långt får man ju åka till de flesta ställena

Lycka till med reseväljandet

http://www.fritidsresor.se/resa/grekland/kreta/agia-marina/blue-star-isida/?season=sommar-2010

*stolt mamma*
  • SJ80
    William o Ronjas mamma skrev 2010-04-15 13:15:09 följande:
    JAg kan starkt rekomendera Isida i Agia marina, ett undebart fint hotell med lekplats och fina poler, 200 m till strand och 200 meter till centrum. Eget supermarket och jag tror vi betalade 17 000 för 2 vuxna, en 5-åring och en 1-åring. Ganska billigt. (Åkte den 25:e juni) Vi bodde i den 4-stjärniga delen, men mina föräldrar bode i den 3-stjärniga. Funkade fint båda delarna. Restaurangen på hotellet hade svingod mat och vi lagade mycket egen mat på rummet också. Själva Agia Marina kryllar av lekplatser och barnvänliga matställen. Det finns allt ställen att festa på om man vill det och det är alldeles lagom livat för en barnfamilj. Vi åkte inte till Platanias eller Chania på hela veckan. Tänk på att flygplatsen ligger 1 timmas bussresa från agia marina, men så långt får man ju åka till de flesta ställena Lycka till med reseväljandet www.fritidsresor.se/resa/grekland/kreta/agia-...
    Ledsen om jag lånar din tråd TS...
    Oj vad bra att du har varit där! Jag ska åka dit med mina 2 barn i mitten på maj och bo i den 3stjärniga delen. Vad kan du säga om den delen? Och va ni ner till stranden något? Jag tänkte hur den va också vidare. Vad ska vi inte missa och se när vi är där? Jag tänkte inte ge mig iväg med buss med ungarna....tror jag
    ♥Tindra 020101♥ ♥Oliver 090203♥
  • Mosaik
    SJ80 skrev 2010-04-20 10:41:58 följande:
    Ledsen om jag lånar din tråd TS...Oj vad bra att du har varit där! Jag ska åka dit med mina 2 barn i mitten på maj och bo i den 3stjärniga delen. Vad kan du säga om den delen? Och va ni ner till stranden något? Jag tänkte hur den va också vidare. Vad ska vi inte missa och se när vi är där? Jag tänkte inte ge mig iväg med buss med ungarna....tror jag
    Svarat dig i din gb
    *stolt mamma*
Svar på tråden Tips på hotell i Platanias el. Aiga Marina!