• yngling

Järnrik mat?

Skulle vilja ha tips på mat som innehåller mycket järn.

Gärna annan mat än blodpudding, blodkorv, blodplättar och blodpalt, haha. :)

Jordgubbar vet jag innehåller mycket järn, med vad mer?

• Svar på tråden Järnrik mat?
  • MagdaA

broccoli och persilja, fast det är ju inte ren mat, utan mer tillbehör...

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Krisselina

Kött är rikt på järn. Det andra som slog mig var som ovanstående skrev, broccoli.
    Men om du vill få i dig gott om järn kan du testa att dricka blutsaft. Det smakar spya men innehåller jättemkt järn! Finns att köpa på hälsokosthyllan i vilken matvarubutik som helst.

Lita alltid på din intuition
  • mojdur

hirs är fyra gånger så järnrikt som råris. messmör ocskå.

• Cassanna

Är inte spenat oxå järnrikt?

• yngling

Hur är det om man äter järntabletter, kan man ändå äta Mitt val kvinna eller dricka blutsaft?

Nån som vet? =)

• Krisselina
    yngling skrev 2008-04-29 12:05:30 följande:
    Hur är det om man äter järntabletter, kan man ändå äta Mitt val kvinna eller dricka blutsaft?Nån som vet? =)
    Ja herregud ja! Jag åt både mitt val kvinna och niferex samtidigt. Du kan säkert dricka blutsaft oxå samtidigt
    Lita alltid på din intuition
  • yngling

Gud vad bra! Får fara och köpa en burk sådana då =)

Äter en skål med jordgubbar och mandariner nu, gud så gott! Måste ju vara bra också eftersom jordgubbar innehåller järn och järn tas väl upp bäst om man äter/dricker c-vitamin.

• Fröken Stålhand

Jag lagar all mat i gjutjärnsgryta och gjutjärnstekpanna. Behövde inget extra järn andra graviditeten. Använd gärna tomatpure i grytan för att frigöra mera järn. 

It´s nice to be important but it´s more important to be nice...
  • mamma 0809

quinoa - istället för ris, jättegott och järnrikt

Svar på tråden Järnrik mat?