Baddräkt på bebis?
tycker det är supersött och skyddar dessutom litegrann mot solen.
Men hur gör man? Har sett att det finns vanliga baddräkter men har man badblöja under eller vad??
tycker det är supersött och skyddar dessutom litegrann mot solen.
Men hur gör man? Har sett att det finns vanliga baddräkter men har man badblöja under eller vad??
Det finns baddräkter med inbyggd badblöja, liksom... Men den kan du inte ha utomhus, för det skyddar ju liksom intealls mot solen. Däremot finns det jättebra solskyddskläder som har både långa ärmar och ben. Vet inte hur gammalt ditt barn är, men om det är under året så är det ju bra, för då ska man inte använda solkräm.
Solskyddskläder finns lite överallt. Jag har köpt nytt på Tradera.
Såg nu att hon är för liten för solkräm.
Håller med om att baddräkt är gulligt, men använd det inomhus, och solskyddskläder utomhus. Kolla Tradera. ![]()
Satt precis och kollade på tradera ; ) Såg en vanlig baddräkt där i min dotters storlek, hon är bara 4mån. Men ser ingen anledning till att ha baddräkt inomhus :D
Hur gjorde folk innan alla solskyddskläder? Vanliga badkläder, hatt och solskyddkräm...och vi överlevde ju.
Håller med : ) Vi använder inte solskyddskläder till våra barn heller. Vi smörjer in dem. Min son har aldrig bränt sig (3år) men blivit brun och fin.
Ozonlagret var inte lika tunnt förut, därför behövdes inte lika bra skydd mot solen. vanliga kläder funkar ju lika bra men torkar inte lika snabbt om man är vid stranden
Hade en baddräkt till min dotter hennes första sommar, den var så gullig.
Men jag har alltid haft barnen på en filt i skuggan nakna eller med bara ett par blöjbyxor på, enklast och bekvämast.. ![]()
Njae, som sagt. Det var inte samma strålningsdos då.
Och ja, vi överlevde (korkat argument - vi överlevde asbest, radonhus, freon och allt möjligt skit - ska vi fortsätta med det med?)
Men man såg också att barnen fick skador och påverkan av krämerna och i längden cancer av att vara ute i solen tidigt. Därför är råden ändrade.
Grejen är väl att ozonlagret är bra mycket tunnare nu än för 30 år sedan, så det är lättare för barnen att bränna sig. Dessutom börjar det ju dyka upp hudcancerfall bland dagens 25-åringar på grund av att de brände sig i solen då de var barn. Så det där med att springa naken i solen som jag ser på kort att jag gjorde när jag var liten känns ju inte aktuellt tyvärr...
Solskyddskläder är ju skönt för då slipper man ju smörja hela tiden när det ska plaskas i vatten, och så torkar de fortare än vanliga kläder. Men vanlig baddräkt skyddar ju inte så mycket, så då blir det väl ändå en tröja över den om ni ska bada ute i solen. Min dotter har både vanliga badbyxor för inomhusbad och solskyddskläder för utomhusbad.
Sant men någon radikal förändring har ändå inte skett. En del beter sig ju som att solen fräter sönder huden... Använder man bara sunt förnuft så funkar det med baddräkt, solkräm och hatt. Ingen säter ju direkt en 4mån ute i solen i flera timmar heller.