• Hondjuret

Er favorit "hundexepert"?

Hörde Anders Hallgren i ett radioprogram imorse. Tycker han verkar vettig och som han beskriver hundar önskar man ju innerligt att det vore, hehe. Trenden idag verkar dock ligga lite i det motsatta, med till exempel Cesar Millan som mångas guru.
    Vad har ni för tips på författare och andra profiler som ni tycker är duktiga på hund?

• Svar på tråden Er favorit "hundexepert"?
  • Hondjuret

grrr kan ju inte stava. "expert" ska det ju va och inget annat så klart.

• Sara Li

Charlotte Swanstein.

Mamma älskar Tove född 06-10-06
  • qenzo

I världen är det Ceasar Millan, men irl är det Alf Jannesson - JHU (JannessonsHundUtbildning) och Carina - Norpatorps kennel.
    Jag har haft turen att få träna och få råd av de båda.

• Hondjuret

en tanke kring detta..."tomma tunnor skramlar mest" heter det ju, och förmodligen är många av våra duktigaste hundfolk ute och verkar i det "fördolda" Så som Qenzo svarade ovan får ni också gärna göra, eloger till folk som inte är så allmänt kända

• qenzo

Ja Hondjuret, jag håller med. All ära till "kändisarna" men det är ändock inte de som drar de tyngsta lassen oftast.
    Nu är dock inte "mina" val helt okända, iaf inte för de som sysslar mkt med hund men de syns heller inte på tv :D

• JECJ

Anders hallgren har MKT kunskap och erfarenhet! Hans tekniker och filosofi passar in perfekt på min hund:D har lyssnat på honom mkt:)

Ceasar teknikerna ska man inte prova själv enligt programmet. Hans tekniker passar inte alls vår hund och jag är innerligt glad att jag inte stött på hundar som kräver de teknikerna. (ni får tycka vad ni vill men det passar inte mig) :D

• Twinkiie

Ceasar Millan (Han som e "Mannen som kan tala med hundar" på tv4+)

• Hondjuret
    JECJ skrev 2008-04-29 19:02:32 följande:
    Anders hallgren har MKT kunskap och erfarenhet! Hans tekniker och filosofi passar in perfekt på min hund:D har lyssnat på honom mkt:)Ceasar teknikerna ska man inte prova själv enligt programmet. Hans tekniker passar inte alls vår hund och jag är innerligt glad att jag inte stött på hundar som kräver de teknikerna. (ni får tycka vad ni vill men det passar inte mig) :D
    Elaka rykten säger ju dock att AH inte har så mycket praktisk egen erfarenhet av hund , men om det stämmer vet jag inte. Jag tycker också om mycket han säger/skriver!
  • Smuliz

Ceasar Millan HELT KLART

Fattar inte, han måste ha varit hund i sitt förra liv typ. Tänk om man kunde tänka som honom, och utstråla hans säkerhet och energi. Då skulle man ha toppenhundar alltså

Svar på tråden Er favorit "hundexepert"?