• RoseRed

Katten kissar+bajsar i badkaret

Min ena katt har nu länge kissat och bajsat i badkaret och jag vet verkligen inte hur jag ska få honom att sluta..trodde det berodde på att lukten satt kvar men nu har vi flyttat till ett nytt ställe, dvs nytt badkar, men han går ändå dit och gör sina behov....någon som har tips om hur jag ska få honom att sluta med det??

• Svar på tråden Katten kissar+bajsar i badkaret
  • NeA 84

när min katt hade för vana att kissa i badkaret så fyllde jag botten med vatten.
    å lät vattnet vara där. då vill inte katten i där.

kanske behöver du byta kattsand? katten kasnke inte gillar den ni har nu....

kämpar mig ner i vikt
  • isisisis

Jag vet inte.
    Men med tanke på alla problem som kan vara med katter och deras vanor,är det ändå inte bättre att han gör det i badkaret än på golvet eller bland kläderna?

Lätt att tvätta bort iaf. Men det luktar väl kan jag tänka,om man inte är hemma...

Han tycker väl det är en bra ide kan jag tro? Eller hon?

• RoseRed

jo har haft vatten i men problemet då är att den andra katten gärna faktiskt går omkring i vatnnet och sen blötter ner hela lägenheten :)

jo har oxå tänkt att de är ju faktiskt bättre med badkaret..men skulle ju föredra kattlådan iaf :S så pinsamt när man kommer hem med lite folk och de ligger bajs i badkaret...

• NeA 84

ställ kattlådan i badkaret. den kanske gillar läget bara....
    kan ju testa

kämpar mig ner i vikt
  • Nilsson1

Mina katter gör oxå så ibland. Men då e d nog för att kattlådan måste rensas.

• mitchi

jag hade varit glad om min ena hade åtminstånde satt sig och kissat i badkaret men han sätter sig utanför lådan istället, men det är bara då han tycker det behövs rensas. hahah

Svar på tråden Katten kissar+bajsar i badkaret