• Lill Mys

Äta-själv-sked och sugproppstallrik

Jag har tänkt köpa nya skedar till min dotter som gärna vill äta själv. Hon fylle snart ett år och jag har ingen aning vad det finns för skedar som skulle passa. Någon som kan tipsa mig?

Någon som vet var man kan köpa sugproppstallikar billigt? Känns som att det behövs om hon ska i och ota själv

• Svar på tråden Äta-själv-sked och sugproppstallrik
  • Blå Flygare

Det bästa är att ha många olika skedar. De tröttnar fort på en och äter bättre med nya spännande bestick. Vanliga bestick går utmärkt från runt året, beror lite på hur mycket de tränat med sked från början - de bör ju alltid ha egen sked när de äter redan från start.

• Lill Mys

Bör och bör, det beror väl på deras intresse kan jag tycka. Så fort hon visade intresse fick hon en sked att hålla i. Men nu vill jag köpa en som passar hennes ergonomi.

• Analoga
    Lill Mys skrev 2008-04-29 22:11:02 följande:
    Bör och bör, det beror väl på deras intresse kan jag tycka. Så fort hon visade intresse fick hon en sked att hålla i. Men nu vill jag köpa en som passar hennes ergonomi.
    Tallrikar med sugpropp finns på tex Barnens Hus, Babyproffsen och liknande affärer....

Känn dig inte för säker dock   - min dotter ryckte upp tallriken iallafall fast det var sugpropp under   
  • Lill Mys

Haha, jo sugproppen är nog inte en garanti... Men kan ju vara värt ett försök

• Lill Mys

Ingen som har tips på specifika namn på skedar som är bra?

• leabus

Vi köpte små böjda skedar och gafflar till dottern när hon var runt året. Dom ligger perfekt i handen och är lätta att stoppa i munnen. Vet ej vad dom heter men vi köpte dom i vanliga mataffären, citygross kanske det var. Dom är ganska korta, säljs i tvåpack med gaffel och sked.

• Isalel

Vi köpte MAM:s tallrik med tillhörande sked och gaffel på ICA Maxi, hängde bland napparna. Den tallriken hade sugplopp och lock utifall man ska spara mat i den i kylen!
    Bra grejj till schysst pris tycker jag, kostade ca 50 kronor och då ingick besticken :)

• Lill Mys

50 kr! Jättebra ju. Tack för alla tipsen!

• bubbelmaja

Vi köpte barnens hus dyraste sugkoppstallrik men vad hjälpte det, den satt inte fast! Lite lite kladd på bordet och en bestämd dam så var det kört ändå.

Vi har böjda skedar och gafflar som vi tycker är bra. kommer itne ihåg märket, kanske bambina. Det är de som brukar finans på tex kvantum och coop. Men som någon anna sa, många bestick ärd et som gäller. Vi tar alltid fram flera stycken. Hon har en, iibland två, vi matar med en, någon åker i golvet, hon vill mata den som matar osv, såd et brukar gå åt 3-4 st per måltid. Men små teskedar funakr också bra här.

• susannemalmö

Jag hade baby björns tallrik. Den ser ut sim en treklöver. Det är visserligen ingen sugpropp på den men den är utformad så att det är omöjligt för barnet att få upp den ändå. Det medföjler dessutom en rätt bra sked när man köper den.

Svar på tråden Äta-själv-sked och sugproppstallrik