• tjötas

Jag VILL inte gå till jobbet!

Jag gillar mitt jobb nästan jämt och jag har för det mesta inget större problem att komma upp och iväg på morgonen.

Men vissa dagar bara allt i kroppen skriker "nej!!" och jag vill bara gömma mig under täcket och låtsas att jag är liten igen och slipper jobba.

Har redan varit hemma två dagar för att jag varit sjuk, igår var jag väl frisk men ooorkade inte gå till jobbet ändå så jag stannade hemma. Idag var motståndet ännu större men jag har tvingat iväg mig och sitter nu och suckar och stönar på jobbet och önskar att jag hade stannat hemma.

Varför var det ingen som berättade att det inte spelar nån roll att man är vuxen: i vissa fall känner man sig ändå som ett barn som vill lägga sig på golvet, banka och slå och skrika "jag VILL INTE".

Nån mer som känner som jag ibland och hur löser ni det i så fall? Tar en "mental health day" eller tvingar iväg er till jobbet...

• Svar på tråden Jag VILL inte gå till jobbet!
  • Viskans

Jag tvingar iväg mig till jobbet, inte roligt, men vad gör man, jag behöver kronorna.

• marlene83

samma här.. jag är såååååå trött på mitt jobb. har varit mycket "sjuk" de senaste för att jag inte orkar jobba och framförallt inte vill. när jag väl har satt mig i bilen och är påväg så känns det lite bättre men ja har tyvärr inga tips. hoppas det blir bättre snart. själv har jag turen att jag får gå hem snart pga att ja ska ha barn

• Annikamed2barn

Jag har sagt upp mig och fått ett nytt jobb. Dock är jag av den typen att jag inte gillar att ha en chef och någon som bestämmer vad jag ska göra, när jag ska äta lunch osv. Kanske är vår lösning att starta något eget? (Fast det är inte lätt)

• tjötas

Fast jag gillar faktiskt mitt jobb och trivs bra, inget jobb är väl perfekt men det allra mesta är bra. Ibland är jag bara sååå trött på hela vardagssnurren tror jag. Vill sitta hemma, kolla på Oprah och äta praliner . Fast efter några dagar av det så blir jag tossig. Aldrig nöjd, kanske...

• marlene83

Jag är likadan.. blir aldrig nöjd. Har så lätt för att tröttna på ett jobb. Även om det är sånt som jag tycker är roligt.

• tintilar

Oftast brukar det för mig hjälpa att bara trotsa mig själv och gå dit. Ju mer man stannar hemma för att man vill, desto mer stanar känslan kvar - den som säger att man inte vill gå till jobbet. Att ta sig i kragen är oftast bäst för min del. Annars upprepas bara allt nästa morgon, som om kroppen tror att den kan komma ifrån att gå upp. Men icke!

Har dock haft en period nu i några veckor då jag är SÅ extremt trött på mornarna. Har senaste tiden varken fixat håret eller sminkat mig före jobbet. Går upp 15 min innan jag åker. Är så himla trött. Men det går nog över med tiden.

• tjötas
    tintilar skrev 2008-04-30 08:23:39 följande:
    Oftast brukar det för mig hjälpa att bara trotsa mig själv och gå dit. Ju mer man stannar hemma för att man vill, desto mer stanar känslan kvar - den som säger att man inte vill gå till jobbet. Att ta sig i kragen är oftast bäst för min del. Annars upprepas bara allt nästa morgon, som om kroppen tror att den kan komma ifrån att gå upp. Men icke!Har dock haft en period nu i några veckor då jag är SÅ extremt trött på mornarna. Har senaste tiden varken fixat håret eller sminkat mig före jobbet. Går upp 15 min innan jag åker. Är så himla trött. Men det går nog över med tiden.
    Känner igen mig. Jag är så himla barnslig tror jag, vill skolka
  • grynet80

Åhh vad skönt med flera som jag!! Känner verkligen igen mig i det ni skriver.
    Trivs INTE på jobbet, har sökt skola o kollar på arbetsförmedlingen. Det svåra är att veta vad jag ska bli när jag blir stor!!!

• caralw

Vet att det är längesedan denna tråden var aktiv nu men jag är ny medlem och hittade denna tråd.. Ville bara säga att jag känner exakt likadant ibland. Idag till exempel, jag skulle ha varit på praktik men kände bara "nej, det går inte, jag vill inte idag". Så jag sjukskrev mig. Känner mig skamsen, sämst och som att jag har dålig moral. Nu sitter jag iförsig och råpluggar teoretiskt istället, men ändå. Tror ju ändå på vad tidigare medlemmar har skrivit, att det är motigt och att det blir värre och värre ju mer man försöker undvika det. Så jag behöver bli bättre på att bara skita i hur morgontrött jag är och pallra mig iväg. 

• Jonnynilsson

Ja ibland är det kul med gamla trådar som skakas till liv.

Jag drömmer om att vara ekonomiskt oberoende. Kunna ta dagen som den kommer och själv bestämma vad jag skall göra. För jag jobbar enbart för att försörja mig.

Förmodligen skulle jag bli en fet alkolist omgående om jag blev ekonomiskt oberoende men drömma kan man.

Svar på tråden Jag VILL inte gå till jobbet!