• Petrah

Vibrationsplatta

hej
    Är dt någon som har testat dessa vibrationsplattor som finns lite överallt. Här i stan så vet jag att Hudoteket har dt. 10 min träning är som en timmas träning.
    Jag är lite skepptisk om den förbränner fettet så bra som dt sägs. Va tror ni?
    http://www.hudoteket.se/html/powerplate.html

Wild, Raw and Beautiful
  • Svar på tråden Vibrationsplatta
  • Hjartesjalen

*puffrar* E det nagon som vet om man kan kopa plattan el e det bara for gym osv?

• Petrah

Den finns både att köpa och på olika ställen att träna på. men ska du ha en sånn som är på bilden så kostar den runt 80 000 kr   men en liten kostar ca 2900 kr.

Wild, Raw and Beautiful
  • Hjartesjalen

Oj, josses, 80.000 kr, det vart inte daligt! 2.900 kr vart battre da ju, men som sagt, hur vet man att det funkar..

• Petrah

ja dt är ju dt man inte vet   men dom säger dt. och tjejerna på gymmet där jag jobbar säger dt oxå att den är bra.

Wild, Raw and Beautiful
  • Hjartesjalen

:D ja, vi far hoppas att den funkar, jag har last att den ska vara sa bra, men det verkar ocksa lite skumt, skulle vilja prata med nagon som vet exakt hur den funkar o vad som hander innuti kroppen nar man star pa den.

• Glass

När man står på en vibrationsplatta som vibrerar så måste de muskler som används arbeta mycket för att stabilisera kroppen. Man gör olika övningar på plattar och aktiverar då olika muskler.

Visst funkar det i den mån att stabiliseringsmusklerna tränas och visst blir man både trött och kan få träningsvärk.
    Man kan troligen inte bli mycket starkare på den, inte så som om man använder tyngre vikter.
    Förbränningen bör vara hög under träningen, men då kanske främst kolhydrater eftersom den energin är snabb och lätt att använda. Efterförbränningen finns ju också och då används både fett och kolhydrater och sen ger ju starkare muskler en ökat ämnesomsättning hela tiden.

Jag har ingen sidfot...
  • Pokergirl

Precis som glass skriver så är detta en metod som får musklerna att arbeta intensivt, däremot är jag väldigt tveksam till att metoden hjälper till att förbränna fett. De studier jag läst talar emot att detta ska vara någon slimmingmetod. Dock avslappnande och bra för cirkulationen.

• Glass
    Pokergirl skrev 2008-05-06 20:42:48 följande:
    Precis som glass skriver så är detta en metod som får musklerna att arbeta intensivt, däremot är jag väldigt tveksam till att metoden hjälper till att förbränna fett. De studier jag läst talar emot att detta ska vara någon slimmingmetod. Dock avslappnande och bra för cirkulationen.
    håller helt med, som ren fettförbränningsmetod är den troligen rätt kass och det finns mycket bättre grejer. Men hellre denna än inget alls och om man börjar med denna så kanske man kommer igång och vill utöka sin träning sen.
    Jag har ingen sidfot...
  • Hjartesjalen

Ja, jag haller med dar ocksa, det verkar helt rimmligt. Battre att branna fett med promenader ;) Kostar inget heller.

Svar på tråden Vibrationsplatta