• Glass

Vibrationsplatta

När man står på en vibrationsplatta som vibrerar så måste de muskler som används arbeta mycket för att stabilisera kroppen. Man gör olika övningar på plattar och aktiverar då olika muskler.

Visst funkar det i den mån att stabiliseringsmusklerna tränas och visst blir man både trött och kan få träningsvärk.
    Man kan troligen inte bli mycket starkare på den, inte så som om man använder tyngre vikter.
    Förbränningen bör vara hög under träningen, men då kanske främst kolhydrater eftersom den energin är snabb och lätt att använda. Efterförbränningen finns ju också och då används både fett och kolhydrater och sen ger ju starkare muskler en ökat ämnesomsättning hela tiden.

Jag har ingen sidfot...
  • Glass
    Pokergirl skrev 2008-05-06 20:42:48 följande:
    Precis som glass skriver så är detta en metod som får musklerna att arbeta intensivt, däremot är jag väldigt tveksam till att metoden hjälper till att förbränna fett. De studier jag läst talar emot att detta ska vara någon slimmingmetod. Dock avslappnande och bra för cirkulationen.
    håller helt med, som ren fettförbränningsmetod är den troligen rätt kass och det finns mycket bättre grejer. Men hellre denna än inget alls och om man börjar med denna så kanske man kommer igång och vill utöka sin träning sen.
    Jag har ingen sidfot...
Svar på tråden Vibrationsplatta