• Jacqueline

Normalt med illamående i slutet av graviditeten?

som rubriken.
    Är i vecka 36 och har mått riktigt illa dom senaste dagarna.
    Är det vanligt att man gör det eller?
    bebis är fixerad och det är barn nr2

• Svar på tråden Normalt med illamående i slutet av graviditeten?
  • Mamma Anna

Ingen aning men jag har börjat må illa nu i v 33, hade knappt något illamående i början av graviditeten men nu mår jag illa så fort jag åker bil, äter lite för mycket eller om jag är trött.
    Kanske kan illamåendet ha att göra med att det börjar bli trångt i magen och bebisen trycker mot olika organ?

• CMH

Jag mådde illa dom 3 sista veckorna innan han kom, tror att det är rätt vanligt..

Egon 080109
  • Jacqueline

magen har sjunkit rejält och jag har god matlust alltså ,men mår illa konstant.

• Myzteria26

Inget konstigt Jag hade samma bekymmer förra graviditeten =)

• Jacqueline
    Myzteria26 skrev 2008-04-30 11:02:55 följande:
    Inget konstigt Jag hade samma bekymmer förra graviditeten =)
    det hade ju inte jag...därför undrar jag om det är vanligt osv.
    hade en helt kanon första graviditet och förlossning ,blir väl straffad för det denna gången haha.
  • Myzteria26

Hehe ja ibland undrar man. På tal om foglossning är min värre denna gången!! Eeekk trodde inte det var möjligt! O.o
    Och förra hade jag det med men jag hade oxå kräkningar hela graviditeten men minns att i slutet blev illamåeendet värre.. Nästan som i början på graviditeten faktiskt
    Du kan be om att få Lergigan om illamåendet är föööör jobbit

Jacqueline skrev 2008-04-30 11:04:55 följande:
    det hade ju inte jag...därför undrar jag om det är vanligt osv.hade en helt kanon första graviditet och förlossning ,blir väl straffad för det denna gången haha.
  • LillaMiss Piggy

Var på förlossninsförderedande kurs och där berättade barmorskan att man kan bli illamående i slutet av graviditeten. Kommer inte ihåg varför men så var det

Svar på tråden Normalt med illamående i slutet av graviditeten?