• TyraPaloma

Räcker 1kg räkor + 1kg kräft. till 9 pers!?

Ska iväg till en bekant och äta middag ikväll. Undrar bara en sak. Han sa att han hade köpt 1kg räkor och 1kg kräftor (med skal). Men räcker det verkligen till 9 personer!?

Vad tror ni? Jag tycker det låter så lite.

Kram, Jen

• Svar på tråden Räcker 1kg räkor + 1kg kräft. till 9 pers!?
  • skånetös78

Det låter tokigt lite! jag och sambon äter 1kg räkor utan problem! hade du haft mer tid så kunde du kanske fixat en paj eller något och tagit med men nu ser det ut som att du får slänga i dig ett par mackor innan!

**Blivande Fru Nordström**
  • Psychobilly

jag och min kille brukar dela på 1 kg....

• Brollie

Hm... jag o ex:et brukade dela på 1,2 kg... plus pate', röktmakrill, bröd, ägg osv...Ska bli spännande att se hur detta löser sig..

• Tess76

Oj, vi brukar köpa 1 kg räkor och 1/2 kg kräftor på 2 vuxna och en 3-åring. Det blir lite räkor över, men 1+1 kg är på tok för lite!

Jag förstår att ni är på middagen nu, ska bli spännande att se hur det gick!

//Kalla fötter, varmt hjärta.
  • Bubblan84

Otroligt nyfiken på hur middagen går

• LondonAnnika

OJ så lite räkor och kräftor på 9 pers.. detta blir intressant hur det löste sig!

• isisisis

Alldeles för lite!
    Minst ett halvkilo per person tycker jag är rimligt,även om det finns tillbehör!

• Jennie H

Håller med, räcker inte långt tror jag...

• Flygfotogen

Alltså, ett kilo kräftor är ju ca 22-25 kräftor. Då har man ju med andra ord tur om man hinner knipa ett par kräftor per skalle.

• TyraPaloma

Hehe, det gick bra. Vi köpte med oss ett 500grams paket som vi "hade i frysen" + att två inte kom så allt ordnade sig

• nilshugobollträ

NEJ en låda kräftor per person *hahahaha* de får vi ha i vår familj, alla älskar kräftor

• kiron

Tycker det låter jätte lite!!
    Vi var 3 pers på 2kg räkor!
    Sen beror det ju på vad ni ska äta till endel har ju massa annat oxå!

Hugo min 1åring!
  • MomOfSweden

min pappa brukar köpa 7 kg kräftor & 2 kg räkor & det går åt... det e olika hur många vi är! men 1 kg av varje e väldigt lite .

Svar på tråden Räcker 1kg räkor + 1kg kräft. till 9 pers!?