• Mellanmjölkens land

Bröllop utomlands - var? Tips?

Vi funderar på ett bröllop utomlands men osäkra på vilket land som skulle vara lämpligt. Det här är vår dröm: På den vita stranden i solnedgången under ett par palmer. Thailand känns inte som ett alternativ och inte heller Europa. Vart skulle ni rekomendera att vi åker?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-01 17:36
    Berätta gärna lite om resmålet, hur det ser ut och sånt. När man tittar på resebolagens sidor visas ju mest hotellen så då är det svårt att skapa sig en bild av hur det ser ut annars.

• Svar på tråden Bröllop utomlands - var? Tips?
  • Miss Love

Seyshellerna
    Tobago
    Västindien

• Karpet

Mauritius, Maldiverna eller Fiji.

• Mellanmjölkens land

Man kan inte gifta sig (lagligt bindande) på Maldiverna. Vigseln godkänns inte enligt den info jag hittat. Tyvärr får jag väl säga för jag drägglade verkligen hinkar över tanken.

Miss Love, var i västindien skulle du föreslå?

• Angelx

Ett litet tips är att kolla in på bröllopstorget, där finns nog många som kan tipsa dig

• Mellanmjölkens land

Det är fler som tittar in här så jag misstänkte att det var fler som skulle svara om jag frågade här. Målet med frågan var ju egentligen bara att får förslag på fina platser!

• Angelx

Ville bara försöka hjälpa till, sorry.

• Lequisha

Mexiko? Har inte varit där själv, men har blivit rekommenderad dit av flera.

• gullican

Aruba! DÄr får du kritvit strand med vajande palmer. Några av hotellen där anordnar vigslar och har dessutom "smekmånadspaket". Boka gärna flyg och hotell själv så får ni precis som ni vill ha. Här kommer en hemsida som du kan titta runt på t ex

www.manchebo.com

• tvåsmå

Australien! T ex på ngn av öarna vid Stora Barriärrevet. Finns bröllopsfixare som ordnar allt om ni vill

Svar på tråden Bröllop utomlands - var? Tips?