Inlägg från: Mellanmjölkens land |Visa alla inlägg
  • Mellanmjölkens land

Bröllop utomlands - var? Tips?

Vi funderar på ett bröllop utomlands men osäkra på vilket land som skulle vara lämpligt. Det här är vår dröm: På den vita stranden i solnedgången under ett par palmer. Thailand känns inte som ett alternativ och inte heller Europa. Vart skulle ni rekomendera att vi åker?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-01 17:36
    Berätta gärna lite om resmålet, hur det ser ut och sånt. När man tittar på resebolagens sidor visas ju mest hotellen så då är det svårt att skapa sig en bild av hur det ser ut annars.

• Svar på tråden Bröllop utomlands - var? Tips?
  • Mellanmjölkens land

Man kan inte gifta sig (lagligt bindande) på Maldiverna. Vigseln godkänns inte enligt den info jag hittat. Tyvärr får jag väl säga för jag drägglade verkligen hinkar över tanken.

Miss Love, var i västindien skulle du föreslå?

• Mellanmjölkens land

Det är fler som tittar in här så jag misstänkte att det var fler som skulle svara om jag frågade här. Målet med frågan var ju egentligen bara att får förslag på fina platser!

• Mellanmjölkens land

Här kommer en bunt frågor och om det är nåt du tycker jag missat så får du gärna fylla i:

Hur är naturen? Är det mycket turister, jag tänker då främst på "popular beaches"? Går det att hitta stränder där man får vara lite för sig själva (det är ju trots allt vår smekmånad oxå )?

Hur är lokalbefolkningen? Vi var till Gambia för ett drygt år sen och hade lite svårt att hantera hustlers som bl a gav mig sex-erbjudanden vilket innebar att jag i stort sett inte kunde gå utanför hotellet utan min sambo.

Hur är klimatet? Fuktigt? Torrt? Ofta molningt? Jag var på Dominikanska för snart 10 år sen och då hade vi rejäla störtskurar men det klarnade upp snabbt igen efteråt, gäller samma sak på Tobago?

Stränderna ser underbara ut. Är de grova eller finkorniga?

Vi är inte så mycket för shopping men vad skulle du annars rekomendera att man gör? Är det något man absolut inte får missa?

Hur lång flygresa är det ungefär? 10-11h?

Om du har några bilder att dela med dig av så vore det jättesnällt. Messa mig så får du min mailadress.

MVH
    /Ayeree

• Mellanmjölkens land

Vilka hotell har du åkt till med Apollo? När jag tittade på bilderna verkade de vara väldigt "standard", alltså att hotellet lika gärna hade kunnat ligga var som helst. Man vill ju helst inte komma hem och folk frågar vilken av kanarieöarna man var på!

Kariwak Village verkar trevligt men jag har bott granne med en flygplats förrut och det är väl inget jag längtar efter att göra om!

Castra retreats verkar underbart, du råkar inte ha nån aning om hur det är där? www.castararetreats.com/index.htm

Vilka flygbolag skulle du rekomendera om man vill skaffa boende själv?

Återkommer antagligen med fler frågor efter en diskussion med sambon. Han har varit och hälsat på svärföräldrarna i ett par dagar så vi har inte haft en chans att diskutera Tobago även om jag vet att han gärna vill åka till Karibien.

• Mellanmjölkens land

För att förminska bilder gör du så här:

Gimp (motsvarar photoshop men är gratis): Starta programmet -> File -> Open -> välj bild. Den öppnar sig i ett nytt fönster och det är där du fortsätter. Image -> Scale Image -> minska ner antalet pixlar i höjdled så ändras även sidled -> ok
    www.gimp.org/windows/

Paint: Tools -> rotate/flip images tror jag valet heter men det kan heta scale eller zoom oxå -> kolla hur proportionerna är och räkna ut hur bred bilden ska vara om du väljer en viss höjd -> skriv in höjd och bredd -> ok

Jag är inte inne i windows så jag kan inte kolla exakt vad det heter i paint men det är ganska enkelt att hitta om man kollar runt i menyerna lite

• Mellanmjölkens land

Tack för bilderna du lagt upp förresten! Usch, jag är så trött att jag inte vet riktigt hur jag tänker idag... Vi har haft träningsläger den här helgen så jag har tränat 4-5h/dag i två dagar

Svar på tråden Bröllop utomlands - var? Tips?