• kiloflip

Pollen - nässpray för tvååring , finns det??

Min son får aerius mot björkpollenallergi men han är så täppt i näsan ändå. Finns det nån receptfri nässpray för så små barn?

• Svar på tråden Pollen - nässpray för tvååring , finns det??
  • lillajag82

finna saltkoklösning i "nässpraj" bättre än vanlig nässpray men det finns det oxå
    prata med dom på apoteket vilket som e bäst

jag är gravid och småbarnsmor
  • kiloflip

tack för svar, men jag tänkte snarare på någon nässpray mot pollenallergi.

• Lii1

tala med läkaren i stället eller dom på apoteket för vissa får ej ges till för små barn. Mina söner är allergisk mot pollen,snömögelt o de är mycket sånt nu här när all snö har kommit bort o när dom sopar gräsmattorna kommer allt upp i luften.Jag ger mina clarityn s men om de är kollat att han har pollen allergi tala me dom på apoteket så kan dom visa dig o rådgöra med dig.lycka till

• kiloflip

Tack för svar, ska prata med hans allergiläkare imorgon (om han jobbar). Gubben min är på väg till apoteket redan så vi får se vad de säger.

• Lii1

Clarityn s är till barn som är över 30 kg men min näst älsta son väger bara 22 o får därför han halv,smälter på tungan när man lägger den där.s står för frystorkade.. mycket bra,finns i stora förpackningar men dom är bäst att få på recept så de slipper bli så dyrt i längden.Mina söner har dom funkat bra på. Har testat mig fram på många olika,helst ska man välja nåt dom inte blir trött av för de är inte så kul..Lycka till

Svar på tråden Pollen - nässpray för tvååring , finns det??