• llep

Applicera foundation

Hur gör du?

Borste, svamp eller fingrar?

Varför? Bästa/lättaste tekniken? Eller...annat?

• Svar på tråden Applicera foundation
  • firewalkwithme

Jag applicerar med fingrarna, tycker det är enklast och blir bäst resultat . Men det beror ju också på vad man har för typ av foundation.

• Bonanza

Fingrarna. Jag tycker att det blir jämnast och bäst. Gör som om jag smorde in hudkräm. Sedan öppnar jag ögonen och jämnar ut. Det har aldrig blivit så bra som när jag började med det.

• llep

Vad menar du för olika typer då? Jag är inte så kunnig inom det.

firewalkwithme skrev 2008-05-01 12:24:16 följande:
    Jag applicerar med fingrarna, tycker det är enklast och blir bäst resultat . Men det beror ju också på vad man har för typ av foundation.
  • Minttu

Svamp..
    Sätter foundation på handryggen först så det får kroppsvärme för då flyter det in lättare. Sen är det bara att dutta på! Om jag vill ha naturligare nyans så tar jag en droppe vatten på svampen först så blir det inte så skarpt.

• Vifsla

Helst med fuktad svamp, tycker att det blir jämnt och snyggt. Så slipper man bli kletig om fingrarna oxå.

• Lillbollen

Borste har jag börjat med för ett tag sedan! Känns fräschare och blir det inte lika mycket som med fingrarna. Tycker även att det ser jämnare och naturligare ut Sen döljer man blemmor lätt och snyggt genom att bara dutta lite extra med borsten. Ingen concealer behövs vilket jag aldrig fått snyggt tidigare.

• Loren

Kan bara säga att det absolut bästa jag provat när det gäller foundation är ID Bare Minerals foundation, det är i puderform och appliceras med borste. Jag går aldrig tillbaka till krämform...

• Joana o Neo

händerna...

*¤*nEo O TeSs*¤*
Svar på tråden Applicera foundation