Linköping, någon?
Hej!
Känner inte heller så många i stan, har en pojke på lite drygt 2 veckor. Är också rädd för att mammaledigheten kommer att bli isolerad!
Hej!
Känner inte heller så många i stan, har en pojke på lite drygt 2 veckor. Är också rädd för att mammaledigheten kommer att bli isolerad!
Jag ska till BVC på onsdag förmiddag och sedan får jag besök av några kollegor på eftermiddagen, så jag hinner inte in till stan den dagen. Men jag hänger gärna på nästa gång!
Hej!
Vad kul att vi är så många!
Min lilla kille, som hittills har varit väldigt nöjd av sig, har gått in i "sucking-mode" som jag kallar det...vill BARA amma idag och blir vansinnig om han inte får ligga vid bröstet. Tyvärr blir han kinkig ganska snart när väl ligger vid bröstet. Han kanske vill suga men inte ha mat! Svårt! Antar att han helt enkelt har en ledsen dag idag, var som ett litet solsken igår.
Så idag blir det nog amning, amning och åter amning. Kanske en promenad också, så brukar han somna sött.
Hade ni svårt att komma på namn till era små? Vi har fortfarande inget namn, tycker det är svårare med killnamn än tjejnamn faktiskt.
Elli80: vi funderar också på Gabriel, faktiskt! Får se var vi landar. Alla frågar hela tiden, så det är väl snart dags att bestämma sig!
Ionea: vad skönt att ha namnet klart redan innan födseln. Hade det blivit en tjej, något vi var 99% säkra på pga min så kallade "intuition" (kan säga att min kille aldrig mer kommer lita på den, haha), så hade valet även för oss varit klart innan förlossningen. Men nu blev det en liten kille istället och därmed är förvirringen total.
Skönt att fler känner igen "sucking-mode", antar att det hör till bebis-livet...
Oj, då är jag gammal...32 år i september!