Inlägg från: TheLove |Visa alla inlägg
  • TheLove

Linköping, någon?

Jag bor med i linköping och har inte jätte många bekanta med barn... Har en son på 13 dagar...

• TheLove
    Ionea skrev 2008-05-04 09:43:37 följande:
    Kollade in eran bilddagbok, sååååååååååå söt han är!
    Tack så mycket

---

Vi kommer inte heller döpa vår son. Varken jag eller sambon är kristna så vi är helt överens om saken. Elliots farmor är dock troende och tycker att "Det är klart ni ska döpa honom, tänk om han vill konfirmeras när han blir större och måste döpas då. Han kanske skulle tycka det var pinsamt". Men vi anser att det är hans sak att välja vilken (om ens någon) religion han ska tillhöra. Vill han konfirmera sig är det ju av en anledning och då får han döpas då med...

Vi kommer nog ha namngivarfest i sommar i alla fall.. kanske hyra en lokal eller så och bjuda in släkten och bjuda på mat. Hur gör ni med dop/namngivarfest?

Vi flyttar till en trea i skäggetorp nu denna månad. Bor i en etta i åbylund nu och skulle igentligen hinna flyttat innan sonen föddes. Han är en månad tidig...

Undrar om det är nått jag missat att svara på... *fundera* Eh ni får fråga om det är nått eller så kommer jag väl på mer att säga sen...

Hur gamla är ni?
  • TheLove

Jo det kommer bli så skönt att flytta!!

Nu ligger Elliot och ammar sen ska vi med bussen till sjukhuset och se om lillkillen går upp som han ska. Är fortfarande inskrivnapå neo hemvård.... nu känner jag mig stressad om 45 min går bussen och jag sitter i underkläder och ska amma klart, byta blöja, hitta kläder till honom, konka ner på vagnen osv... hur fan ska jag hinna?

• TheLove

jag tror att jag kan men vill inte lova någonting.. Har dock inte en blekaste aning om vart claras ligger... kan man inte träffas någon annan stans?

Var på Neo hemvård idag och vägde, mätte och kollade gulheten och allt gick jätte bra. Gulheten har gått ner massor och han går upp i vikt så det bara knakar om det. Vägde 2940g idag och har alltså gått upp 420g på bara en vecka. Mammas tjockis...

Så har han blivit 3cm längre nu än när han föddes för 15 dagar (och fem minuter) sen

• TheLove

godmorgon!!

snart ska jag sova igen men elliot ville ha tutten och det är så jobbigt att amma i sängen...

Låter supermysigt med fika imorgon.

vad skoj med öppna förskolan. hur får man info om det?

jag har ingen aning om vad jag väger men om man ser mig ser det nästan ut som jag inte fött barn *stolt*

• TheLove

Tänkte vi kan göra en liten lista med info så vi har lite mer koll på varandra när vi träffas...

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp...

Någon mer info vi behöver?

• TheLove

Nu är jag hemkommen från att ha hämtat ut våra nycklar till nya lägenheten, så vi kommer börja flytta våra saker lite smått nu. Känns jätte bra verkligen

• TheLove
    Ionea skrev 2008-05-06 16:16:55 följande:
    Va kul!! Alltid roligt att flytta in i en ny lägenhet
    Jo men jobbigt med... har ju en liten nu också så det blir ju endel att pyssla med om man säger så... Fick idag veta att omtapetseringen inte kommer ske förän efter sommaren... ville ju få det gjort innan vi flyttade in och kom typ överens med dem om det *sur*
  • TheLove
    Ionea skrev 2008-05-06 17:07:10 följande:
    Ajdå, det är ju lite trist. Så var det för oss med, tapetsering efter inflytt, skitjobbigt ju med alla möbler!
    Jo och då har ju vi även stannat en månad längre i denna lägenhet för att de skulle hinna med tapetsering innan inflytt... Men men. Det löser sig nog...
Svar på tråden Linköping, någon?