Inlägg från: glitterkorn |Visa alla inlägg
  • glitterkorn

Linköping, någon?

Hej jag bor oxå i Linköping har en liten kille på snart 6 månader Glad

• glitterkorn

Jag bor i Jakobsdal en bit från ekholmen :)

• glitterkorn
    Elli80 skrev 2008-05-04 08:45:40 följande:
    Hej på er!Trevligt med så många mammor och barn. Jag väntar med spänning på vad sambons jobb har att säga om tjänsten i Linlöping, när han ska börja, var vi ska bo osv... Jobbigt att inget veta. Igår var vi på dop. Min kusin fick barn några dagar före mig och nu var det dags för hans sons dop. Vi har inte bestämt om vi ska döpa vår lilla kille. Vi måste verkligen bestämma oss snart för han är ju snart 3 månader... Har ni döpt era barn?
    Min son är snart 6 månader och inte döpt än , men vi ska kommer nog bli i slutet av sommaren :)
  • glitterkorn
    TheLove skrev 2008-05-04 22:38:26 följande:
    Tack så mycket ---Vi kommer inte heller döpa vår son. Varken jag eller sambon är kristna så vi är helt överens om saken. Elliots farmor är dock troende och tycker att "Det är klart ni ska döpa honom, tänk om han vill konfirmeras när han blir större och måste döpas då. Han kanske skulle tycka det var pinsamt". Men vi anser att det är hans sak att välja vilken (om ens någon) religion han ska tillhöra. Vill han konfirmera sig är det ju av en anledning och då får han döpas då med... Vi kommer nog ha namngivarfest i sommar i alla fall.. kanske hyra en lokal eller så och bjuda in släkten och bjuda på mat. Hur gör ni med dop/namngivarfest?Vi flyttar till en trea i skäggetorp nu denna månad. Bor i en etta i åbylund nu och skulle igentligen hinna flyttat innan sonen föddes. Han är en månad tidig... Undrar om det är nått jag missat att svara på... *fundera* Eh ni får fråga om det är nått eller så kommer jag väl på mer att säga sen...Hur gamla är ni?
    Jag är 21 du ? :)
  • glitterkorn

På dopet hade jag tänk vara i kyrkan ( eller hemma hos mina föräldrar i deras trädgråd ) med dom närmaste sen ha fika eller lite middag efteråt :)

• glitterkorn
    TheLove skrev 2008-05-05 08:28:06 följande:
    Jo det kommer bli så skönt att flytta!! Nu ligger Elliot och ammar sen ska vi med bussen till sjukhuset och se om lillkillen går upp som han ska. Är fortfarande inskrivnapå neo hemvård.... nu känner jag mig stressad om 45 min går bussen och jag sitter i underkläder och ska amma klart, byta blöja, hitta kläder till honom, konka ner på vagnen osv... hur fan ska jag hinna?
    Ush va jobbit o stressigt då Hemlis
    Hur gick det kom ni i väg till sjukhuset ?
  • glitterkorn
    Ionea skrev 2008-05-05 08:20:02 följande:
    Jag är 26 år  helt otroligt, det känns som om jag var 20 häromdagen. Tiden går snabbt.Vi kommer troligtvis att ha namngivningsfest i Valla i sommar. I gamla Linköping/Valla så finns det ju en rund liten dansbana, där tänkte vi att vi skulle samlas med släkt och vänner. Vi bjuder på lite tårta och kaffe och man får ta med egen picknick. Funderar på att ge något speciellt till de som ska bli gudmor och gudfar men vet inte riktigt vad, några förslag? Lovelyy: skönt att flytta till större lägenhet nu när ni är fler i familjen!Galadriel: haha, du kommer aldrig mer kunna säga att han ska lyssna på din kvinnliga intuition
    Ja det funderar jag oxå på vad man kan ge till gudmor och gudfar funderar lite på ett förstorat kort på Julius
  • glitterkorn

Va många det är från lkpg trodde jag var den enda typ , haha Räcka ut tungan

Vilken tid är fikan på onsdag ? Jag och Julius hänger gärna på Glad

Jo då jag har haft en bra dag dammsugit , lagat mat och plockat o städat lite blir ut på en lång promenad sen med lilleman och voven

• glitterkorn
    Mizzz skrev 2008-05-05 12:21:59 följande:
    Ja, än så länge har jag bara fastnat vi dator, ska plugga inför tentor i juni så måste börja nu, ska ta ifatt sånt jag missa under graviditeten. Ska sätta mig på terrasen och plugga nu nån timme innan sonen ska hämtas. Om det är någon som har tråkigt i em så hittar jag gärna på något! Har försökt att ragga lite på kompisarna men ingen verkar ha tid :(

Skulle gärna gjort det men har svårt att ta mig i väg i dag , pa att sambo jobbar och jag är utan bil ( och pengar Räcka ut tungan )

Såg att du skulle flytta till johannelund jag bor i jakobsdal det ligger drygt 15 min där ifrån Glad jag går på bvc där

• glitterkorn
    Mizzz skrev 2008-05-05 12:33:55 följande:
    OK, skoj!Vi kommer tillgång till lghen precis innan midsommar så vi flyttat väl strax efter det. Vi kommer bo på skogslyckegatan (högst upp för backen vid centrumet). Längtar jätte mycket efter flytten, men känns lite närvöst oxå, känner inte till "andra sidan" stan så mycket. Har aldrig varit där innan vi titta och köpte vår lgh.

Det är en trevlig sida av lkpg tycker jag ;)

vart kommer du i från från början ? vad läser du ? tusen fråger ;)

Svar på tråden Linköping, någon?