Inlägg från: Elphaba |Visa alla inlägg
  • Elphaba

Linköping, någon?

Hej! Blev tipsad om tråden från min vän Glitterkorn, så jag tänkte att jag hoppar in, känner inga fler andra mammor här i stan än henne, och i övrigt inga fler människor heller i princip, så jag hänger gärna på, och följer gärna med på nästa fika om det passar :) har en liten tjej på snart 8 veckor.

• Elphaba
    Ionea skrev 2008-05-08 08:16:14 följande:
    Någon annan mamma som har en liten som testar lite nya ljud? Jag trodde redan att min lilla enmansorkester upptäckt alla ljud i världen... men nejrå . Tar i ända från tårna och gör super-pipiga ljud på morgonen (bara på morgonen av någon anledning...)
    Jo, min lilla tjej (8 veckor i helgen) har också många olika ljud för sig, och det tillkommer nya hela tiden. Din kanske tror att hon är en pippifågel, det börjar ju höras fågelkvitter nu på morgnarna, hon är väl duktig och härmar ;)
  • Elphaba

Fika i trädgårdsföreningen måndag 12/5:

-Leos och Vincents mamma (har då med mig Leo oxå)
    -Lovelyy (men Elliot har blivit sjuk så jag kanske inte kan ändå)
    -Snobben79
    -Ionea (ska på efterkontroll kl 14.00 men kan innan och efter)
    -dinana (kan vilken dag som helst)
    -Lillisen
    -Line & Cornelia
    -Missnööjd (På eftermiddagen, BVC på fm)
    -glitterkorn
    -Elphaba

Fika i trädgårdsföreningen fredag 16/5:

-Leos och Vincents mamma (helst den dagen)
    -Snobben79
    -Ionea
    -Lillisen
    - Missnööjd (helst fredagen )
    - glitterkorn
    -Elphaba

Kan både och här med, som det ser ut nu. Har BVC 9.30 på fredag men så tidigt lär det väl ändå inte bli aktuellt ;) Då är iaf inte jag människa ;)

• Elphaba

Ionea: Vart hittade du en vettig solhatt i liten storlek? Tycker inte jag hittar någonstans :/

Om det ska bli dåligt väder nästa vecka kanske vi ska sikta på måndagen för fika, eller vad tror ni?

• Elphaba

På måndag som det ser ut nu ska det vara 10-12 grader och molnigt men uppehåll (enligt smhi). Ja, det funkar ju att träffas både och också :)

• Elphaba

Smhi säger (nu) molnigt men uppehåll och 13 grader för imorgon.
    Så kanske t-föreningen funkar. Finns där ett fik eller ska man ta med sig? Finns det sittställen eller ska man ta med sig en filt? Vet vart det ligger men har bara gått igenom så jag har ingen koll på vad som finns eller hur det ser ut.

Eller Claras? Har bara varit där en gång... Var bra med plats för barnvagnar (var dock fortfarande gravid då), helt ok fika men dyrt.

14.30 var ju på tapeten, det funkar för mig. Inte före 12 för min del helst.

Vad tycker ni andra?
    Undrar också hur det blir även om det för min del inte behöver bli spikat under förmiddagen imorgon, lär kolla tråden imorgon f.m hursom.

Fika måndag 12/5:

-Leos och Vincents mamma (har då med mig Leo oxå)
    -Lovelyy (men Elliot har blivit sjuk så jag kanske inte kan ändå)
    -Snobben79
    -Ionea (ska på efterkontroll kl 14.00 men kan innan och efter)
    -Lillisen (kan från kl 14:30 och framåt)
    -Line & Cornelia
    -Missnööjd (På eftermiddagen, BVC på fm)
    -glitterkorn
    -Elphaba

• Elphaba

Lillisen: problemet med att bestämma på plats om trädgårdsföreningen är på tal är ju huvruvida man ska ta med sig eget fika eller inte :)
    - Men det funkar för mig, kan ju gå förbi ett bageri mellan mötesplats och t-föreningen isf och införskaffa fika om det blir aktuellt, du har nog rätt i att det kan bli kyligt i längden att vara ute vid 12-13 grader om man ska sitta stilla ;)

(För en okunnig, vart ligger Nordea, är det vid stadium, eller är det en annan bank som ligger där?)

• Elphaba

Ah. Vid Trädgårdstorget, då vet jag. 14.30 eller 15.00 spelar ingen roll för mig, men det blir bra att vi ses vid Nordea. Kollar in senare/imorgon.

Leo&Vincents mamma: Jag hoppas också det inte blir sura miner, tycker de borde vara glada för (betalande!)gäster, och de har ju ändå "profilerat" sig som barnvagnsvänliga..

• Elphaba

Cia80: Såklart. Tycker det är synd att du känner dig utanför nu när du inte har en bebbe också, så borde det inte vara :/ (var ju inte med på den fikan du var på men jag antog att det berodde på det?) Men vad mig anbelangar är det en självklarhet att du ska hänga i tråden så mkt du vill och komma med på fikor osv när du känner dig redo, med eller utan bebis :D

• Elphaba

Fördelen med att vara gravid - man kan alltid skylla på hormoner för allt... till viss del även när man ammar kan jag tänka mig, men jag som ger min lilltjej på flaska - vad ska jag skylla på? :P

Svar på tråden Linköping, någon?