Inlägg från: Snobben79 |Visa alla inlägg
  • Snobben79

Linköping, någon?

Hej! Jag bor också i Linköping och har en son som är fyra veckor. Träffas gärna och fikar eller hittar på något annat!

• Snobben79

Oj mycket skrivet sen jag var inne sist! Jag är 29 år och Hugo lite drygt 1 månad. Vi bor i Gottfridsberg men skulle gärna vilja köpa hus. Men det är så svårt att hitta ett som båda tycker om och som inte kostar multum. Det pratades om fika på onsdag, kan eventuellt då men annars hänger jag gärna på nästa gång.

Cia80: Spännande och inte så länge kvar nu då! Även om sista tiden känns som en evighet

• Snobben79
    Cia80 skrev 2008-05-05 16:56:19 följande:
    Snobben,Ja, det är riktigt spännande. Men jag måste nog erkänna att jag är lite skraj inför det som komma skall. Känns som det är så mycket man måste kunna. Jag hoppas att jag har mycket instinkter och att det kommer kännas naturligt sen, men just nu far tankarna omkring för fullt
    Ja jag är fortfarande skraj. Man är ju orolig för det mesta. Första barnet blir nog lite av en försökskanin .
  • Snobben79

Fika på onsdag kl 14:15:
    Lillisen
    Cia80
    glitterkorn
    Ionea

• Snobben79

oops ska ju lägga till mig själv också:

Fika på onsdag kl 14:15:
    Lillisen
    Cia80
    glitterkorn
    Ionea
    Snobben79

• Snobben79

god morgon! har precis lyckats få i mig lite frukost

14.30 funkar för mig också, kul!

Vi går på BVC i valla/T1 så vi har kollat in öppna förskolan där. Det blir nog fler gånger så småningom.

TheLove skrev 2008-05-06 07:58:20 följande:
    jag har ingen aning om vad jag väger men om man ser mig ser det nästan ut som jag inte fött barn *stolt*
    jag har några kilo kvar, men ser ju inte ut som vanligt direkt . ska bli skönt att börja träna igen.
  • Snobben79
    Cia80 skrev 2008-05-06 13:27:55 följande:
    Lite förnying(?) inför sommaren. Man ska väl inte färga och sånt när man är gravid eller? Men en frisyr kanske jag kan få till.
    Jag färgade håret flera gånger under graviditeten och det gick bra. Ingen konstig färg eller så. Jag var och klippte mig ett par veckor innan förlossningen och det var verkligen skönt att bli lite snygg i håret.
  • Snobben79

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg

Bara söner i den här tråden?

• Snobben79

Skönt och roligt att se att de små går upp bra i vikt och växer. Då vet man att de mår bra.

Dop har vi inte tänkt på så mycket på än. Hur gammalt brukar barnet vara? Funderar på att ha en välkomstfest istället eftersom dop känns lite konstigt när man inte är troende. Skulle vara för traditionens skull i så fall. Får se hur det blir.

• Snobben79

kul att ses i eftermiddag!

Cia80 skrev 2008-05-07 11:26:09 följande:
    En fråga: Hur gjorde ni tiden efter bb med besök? Fick era föräldrar och vänner komma när de ville eller satte ni någon gräns?
    Vi tog emot besök efter 3 dagar men det var för tidigt tycker jag nu i efterhand. Man var ju helt slut och det blev jobbigt att sitta och prata, även om det bara var nära släkt. Men det är ju svårt också att säga till sin mamma/pappa/svärföräldrar att de inte får komma.
Svar på tråden Linköping, någon?