Inlägg från: Kevlarsjäl |Visa alla inlägg
  • Kevlarsjäl

Linköping, någon?

Hej! Jag undrar om jag får smyga in här. Blev tipsad av Cia80 att denna tråd fanns.

Jag flyttade till Linköping med man och dotter för 2 veckor sedan. Vår dotter är 3 veckor imorgon så jag är väldigt nybliven förälder. Vi bor i Ramshäll och tar små promenader vid Tinnerbäcken men hoppas snart vidga området allteftersom vi blir lite modigare.

Jag har inte läst igenom alla inlägg men tänkte göra det i lite lugn och ro. Hoppas kunna haka på om ni träffas för att fika eller liknande. Jag känner inga med barn som är lediga på dagarna så jag kommer nog känna mig lite ensam framöver. Än har jag inte riktigt hunnit känna efter eftersom jag är mitt inne i amningskoman och sömnbristen känns rätt påtaglig.

• Kevlarsjäl
    Svar på #865
    Vi bodde tidigare i Solna. Men har hela tiden velat flytta längre söderut. Kommer från Vimmerby liksom min man så där har vi våra familjer. Samt släkt i Växjö och Kalmar också och det är långa sträckor att åka när man ska hälsa på nära och kära. Vi har dessutom sommarställe (makens familj) utanför Vimmerby och på Öland (mammas barndomshem) som vi gärna vill åka till ofta och det är lite enklare nu. Så när maken fick jobberbjudande här i Linköping slog vi till. Eftersom jag är föräldraledig så behövde inte båda hitta jobb samtidigt.

Alla ni som brukar hänga i den här tråden. Hur många och hur gamla barn har ni. Jag har försökt läsa lite i alla inlägg men det är många så svårt att hålla koll. Ni får därför gärna uppdatera mig.

Jag har en liten Elsa som idag är 3 veckor.

Jag är också nyfiken på var folk bor. Så kanske en liten lista för att jag ska få bättre koll:

Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
  • Kevlarsjäl

Hade gärna följt med och fikat men jag har redan varit inne i stan så nu får det bli vila för min del. Men nästa gång kanske.

• Kevlarsjäl
    Cia80 skrev 2008-06-12 13:02:01 följande:
    Du får väl hojta till när du är i stan, tänk på att jag bara går hemma
    Absolut. Idag var ett test för att se om jag lyckades ta mig in till stan. Elsa skrek på vägen in men sen låg hon mest och spanade så jag hann med shopping på HM (till Elsa), handla paraply till vagnen på Brio och lite matinköp på Hemköp. Sen knallade vi hem. Hon sov sött tills vi nästan var hemma. Då kom gallskriket igen. Men det går framåt.
  • Kevlarsjäl
    Svar på #933
    Spännande Cia om det är något på G!!!! Själv gick jag ju över tiden 15 dagar och blev igångsatt... Elsa trivdes alltför bra. Att gå övr var inte kul så jag håller tummarna att du får mer ont...
  • Kevlarsjäl

Äsch du behöver inte alls gå över. Någon måste ju uppfylla statistiken åt andra hållet också. Och Elsa vill ha en kompis nu. Hon fyller tre veckor idag...

• Kevlarsjäl

Elli80: Har din man/sambo börjat jobba här nu så att du är en del i Linköping eller hur ser det ut?

• Kevlarsjäl

Hade gärna fikat idag men jag har BVC så det får bli vår utflykt. Hoppas på nästa gång.

• Kevlarsjäl
    Mizzz skrev 2008-06-13 08:26:55 följande:
    den 11 juli 2009 är det inbokat :)
    Vad kul med bröllop!!! Själv gifte jag mig 16:e februari i år. Det var magiskt. Du har verkligen något att se fram emot.
Svar på tråden Linköping, någon?