Inlägg från: Leos och Vincents mamma |Visa alla inlägg
  • Leos och Vincents mamma

Linköping, någon?

Hej hej! Här är en till Linköpingsbo som gärna hakar på här i tråden o att träffas
    Jag o min sambo har två söner, en som är tre år o en som är 5,5 vecka.
    Jag känner inte så jättemånga här i stan, har bara bott här i snart 5 år, kommer från Norrköping egentligen.
    Så jag träffas gärna
    Stora sonen går på dagis ons, tors o fre så jag träffas gärna på fredagar helst då. Kan dock inte nu på fredag för då ska vi på begravning

Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
    Elli80 skrev 2008-05-04 08:45:40 följande:
    Hej på er!Trevligt med så många mammor och barn. Jag väntar med spänning på vad sambons jobb har att säga om tjänsten i Linlöping, när han ska börja, var vi ska bo osv... Jobbigt att inget veta. Igår var vi på dop. Min kusin fick barn några dagar före mig och nu var det dags för hans sons dop. Vi har inte bestämt om vi ska döpa vår lilla kille. Vi måste verkligen bestämma oss snart för han är ju snart 3 månader... Har ni döpt era barn?
    Vi döpte våran stora son o ska döpa lilla sonen den 14 juni.
    MammaTillEKNS skrev 2008-05-04 09:03:26 följande:
    Galadriel och Elli80: Det har varit väldigt tungt, de tre första månader na har jag mått så himla dåligt, mennu får jag en annan sorts cellgift så jag mår inte lika dåligt, dock ganska trött idag :/Kul att det är så många mammor här i Linköping som hittat hit Tyvärr kan jag inte på onsdag, ska träffa kuratorn på onkologen då. Däremot följer jag gärna med nästa gång Vad ska ni hitta på idag? Finare väder ute idag än vad det var igår. Ska nog ute och promenera senare idag.Var bor alla? Vet ju att ni bor i Lkpg, men var? jag vet att en del redan har skrivit Elli80: Vi har inte döpt Nathalie och kommer inte att göra det heller.  Jag vill egentligen men inte mannen. Han tycker att hon ska få bestämma själv om och vilken religion hon vill tillhöra, så det får bli så
    Vi bor i Lambohov, i hyresradhus.
    Galadriel skrev 2008-05-04 13:10:30 följande:
    Hej!Vad kul att vi är så många!Min lilla kille, som hittills har varit väldigt nöjd av sig, har gått in i "sucking-mode" som jag kallar det...vill BARA amma idag och blir vansinnig om han inte får ligga vid bröstet. Tyvärr blir han kinkig ganska snart när väl ligger vid bröstet. Han kanske vill suga men inte ha mat! Svårt! Antar att han helt enkelt har en ledsen dag idag, var som ett litet solsken igår. Så idag blir det nog amning, amning och åter amning. Kanske en promenad också, så brukar han somna sött.Hade ni svårt att komma på namn till era små? Vi har fortfarande inget namn, tycker det är svårare med killnamn än tjejnamn faktiskt.
    Med stora sonen vart det lätt att komma på namn, det var sambon som kom på namnet Leo o jag tyckte det var superfint. Då hade vi precis fått reda på att jag var gravid, så vi kom på det namnet fort.

Med andra sonen nu var det lite svårare, vi hade svårt att komma överens o var nog inte ens riktigt överens när vi åkte till BB, men så fort vi fick se lillen så visste vi att det var en Vincent  o det var sambon som kom på det namnet.
    TheLove skrev 2008-05-04 22:38:26 följande:
    Tack så mycket ---Vi kommer inte heller döpa vår son. Varken jag eller sambon är kristna så vi är helt överens om saken. Elliots farmor är dock troende och tycker att "Det är klart ni ska döpa honom, tänk om han vill konfirmeras när han blir större och måste döpas då. Han kanske skulle tycka det var pinsamt". Men vi anser att det är hans sak att välja vilken (om ens någon) religion han ska tillhöra. Vill han konfirmera sig är det ju av en anledning och då får han döpas då med... Vi kommer nog ha namngivarfest i sommar i alla fall.. kanske hyra en lokal eller så och bjuda in släkten och bjuda på mat. Hur gör ni med dop/namngivarfest?Vi flyttar till en trea i skäggetorp nu denna månad. Bor i en etta i åbylund nu och skulle igentligen hinna flyttat innan sonen föddes. Han är en månad tidig... Undrar om det är nått jag missat att svara på... *fundera* Eh ni får fråga om det är nått eller så kommer jag väl på mer att säga sen...Hur gamla är ni?
    Jag är 25 år.
    Mizzz skrev 2008-05-05 11:59:22 följande:
    Tjo!Hitta denna tråd precis nu, tänkte hoppa in.Har en son på 1 år. och bor just nu i Valla/ryd (studentlgh vid campus). Kommer flytta till Johannelund snart där vi har köpt en lgh. Själv är jag 25 och kommer från norrköping från början. Pluggar till civ-ing på universitetet osv...Jag är gärna med på fika, men kan bara på em då jag pluggar fm och sonen är på dagis till kl 14. Men efter 14 så kan jag nästan varje dag!
    Jag kommer oxå från Norrköping från början, har snart bott här i 5 år.
    Vart i Norrköping bodde du?
    Mizzz skrev 2008-05-05 12:50:29 följande:
    Mest i hageby, ett tag vid matteusskolan innan jag flytta hit. Var bodde du?
    Ok, jag bodde i Vilbergen. Vart gick du i skolan? Tänkte om jag kanske vet vem du är, vi är ju lika gamla
    Mizzz skrev 2008-05-05 12:57:27 följande:
    Ja, hmm, jag gick i Hageby och sen på kungsgård. Tror inte jag vet någon som heter som du. Men det är ju inte omöjligt att man träffats nån gång på nån fest eller liknande.
    Ok.
    Ionea skrev 2008-05-05 13:00:00 följande:
    Leos och Vincents mamma: nämen gudars  upptäckte precis att jag vet ju vem din man/sambo är! Vi jobbade ihop på Ingroup inne i stan. Spanade lite på ditt galleri, vilka underbart söta söner du har! Lillisen: va kul att ni har hittat en lägenhet som ni gillar, det kan vara hur svårt som helst! Själva går vi i husbyggartankar. En vän till min svärfar bygger hus och vi funderar på att göra en deal med honom. Skulle kosta oss ca sju, åtta tusen i månaden  så det är väldigt lockande!
    Oj, vad kul att du känner igen min sambo
    Vad heter du o hur gammal är du?
    Min sambo hade lite svårt att känna igen dig..

Skulle vi kunna träffas vid 14.30 istället?
    Jag vill jättegärna följa med o fika, men jag hämtar stora sonen på dagis kl. 14 så vi kan vara på stan tidigast 14.30. O eftersom det är första gången så känns det lite lättare om vi kommer samtidigt allihopa
    Men går inte det så får vi komma senare.
    Stannar nog inte så länge för stora sonen har sitt treårs trots o kan bli ganska jobbig ute bland folk så fort han inte får som han vill, men så länge han får fika o mumsa på så brukar det gå bra

Cia80 skrev 2008-05-05 20:41:38 följande:
    Vart ligger det?Har ni alla barn i ungefär samma ålder?
    Min stora son är 3 år o min lilla son blir 6 veckor imorgon.
Svar på tråden Linköping, någon?