• Line79

Linköping, någon?

Hej tjejer.
    Smyger in i tråden jag med även om jag inte bor här.
    Har blivit utkastad från mitt hem för att vi bygger till, så nu bor jag hos mina föräldrar i linköping & kommer göra det från & till under sommaren till huset är beboligt igen
    Jag har en dotter Cornelia som blir 7 månader på söndag.
    Det skulle vara jätteroligt att träffa andra bebisar & mammor under tiden vi är här, så om jag får följer jag gärna med på fika nästa gång...

• Line79

Hej.
    Ionea- tack! Bor i centrala Lkpg vid magasintorget.
    Jag kan fika på måndag Vilken tid?

Man ska inte använda solskyddsfaktor till barn under 1 år!!! Skugga, solskyddskläder & solhatt.

Fika i trädgårdsföreningen måndag 12/5:

-Leos och Vincents mamma (har då med mig Leo oxå)
    -Lovelyy (men Elliot har blivit sjuk så jag kanske inte kan ändå)
    -Snobben79
    -Ionea (ska på efterkontroll kl 14.00 men kan innan och efter)
    -dinana (kan vilken dag som helst)
    -Lillisen
    -Line & Cornelia

Fika i trädgårdsföreningen fredag 16/5:

-Leos och Vincents mamma (helst den dagen)
    -Snobben79
    -Ionea
    -dinana (kan vilken dag som helst)
    -Lillisen

• Line79

Leos och Vincents mamma skrev 2008-05-09 21:45:47 följande:

Kikar bara in lite snabbt..Mår inget bra idag, har varit på min kära morfars begravning o det var superjobbigt, men ändå så himla fint i kyrkan med hans älsklings musik o allt, precis som han ville ha det.Men fy vad tomt det känns nu Ska mysa med sambon nu, han har fått trösta mig hela dagen idag.
    Ush vad jobbigt! En massa styrkekramar till dej!!!!
  • Line79

14.30 fungerar bra för oss. Om det inte är fint väder kanske Claras kan va bra, där kan man sitta ute åxå om vädret är halv bra. Har själv aldrig varit där men det är alltid mycket barnvagnar där.
    I morgon ska vi gå till Valla, så jag hoppas att alla djuren är ute nu
    Sov gott!

• Line79

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd
    dinana - Diana 25 år, dottern Molly född 16/12 2006. Bor i Skäggetorp
    Line79- Caroline 29år & Cornelia född 11/10. Bor i Saltsjöbaden, men kommer vara i linköping en del under sommaren, bor då på drottninggatan.

• Line79

La in mej åxå även om jag inte kommer vara med så ofta så kanske jag hänger på ibland
    Tack för igår, det var roligt att träffa lite mammor & Cornelia var jätte nöjd. Leo var juh väldigt spännande att titta på

• Line79

Leos och Vincents mamma skrev 2008-05-14 22:37:57 följande:

Föresten, är det nån av er som vet vart man kan gå på babysång här i stan?
    Titta i min gästbok, där står om babysång & tider. Fick även tips om att domkyrkans församling ska ha jättebra babysång. Tror att telnr var 013-205050.
    Jag & Cornelia går på babysång. Började när hon var lite större, 5 månader & hon uppskattar det jättemycket! Vi gick på babymassage när hon var 3månader & det kan jag verkligen rekomendera att börja med.

Jag är kvar i lkpg i morgon, men vet inte om jag hinner med fikat. Har 2 körlektioner & 2 fikor med några väninnor. Men jag kollar tråden i morgon så kanske jag dyker upp

Cia- vad roligt med sammandragningarna! Inte så långt kvar nu
    Gällande amningsbh så rekomenderar även jag carefix topparna på apoteket. Jag köpte bh 3 v efter att Cornelia kommit för då har mjölkproduktionen stabiliserats lite mer & man vet på ett ungefär vilken stl man behöver. Ett till tips till bb-väskan är xylokainsalvan på apoteket. Bedövande, läkande & en väääldigt god vän efter förlossningen
    Tips på bra läslektyr innan bebis kommit åxå är en bok som heter "växa & upptäcka världen" av Hetty van de Rijt & Frans X Plooij. Det är alla mammors bibel Där berättas om alla faser bebisen går igenom under första året. Finns på adlibris.se fraktfritt eller i bokhandeln för ca 50kr.

Nu är det dax för lunch... Tjingeling
  • Line79

Hej tjejer.

Var lääänge sedan jag skrev här, men jag smygläser ibland
    Hoppas att ni mår bra & att bebisarna växer & blir stora & starka.

Vi mår prima. Bygger på huset & njuter av sommaren. Cornelia har på 2 veckor lärt sig sätta sig upp från magläge, åla sig fram, dra sig upp till stående, nästan lärt sig krypa, klappa händerna & fått 2 tänder. Puh, vilka veckor!
    I morgon åker vi till Lkpg igen & stannar några dagar innan vi far till västkusten & Springsteen konserten i Gtb

Finns det några bra lekparker med bebisgungor i stan???

Cia- Blir det nån bebis nångång Jag fick bassning av min bm de sista månaderna för att jag inte kunde va stilla. Hon tyckte inte att jag skulle kratta löv på vår 2200kvm stora trädgård, inte gå på långa skogspromenader med hunden eller åka in till stan & leka med mina vänner. Men Cornelia ploppade ut 8 dagar innan så det var väl bra att jag gjorde det Så nu fick du lite tips om du vill få ut den...
    Önskar dig all lycka iaf!!!

• Line79

Cia- I värsta fall kan du prova den här:

Bäste bebis,Härmed varslar jag, i egenskap av hyresvärd, Dig om vräkning. Vräkningen kommer äga rum snarast, dock senast inom 2 veckor. Till grund för vräkningen föreligger totalt ointresse från Din sida att följa sedan tidigare överenskommen hyresperiod med slutdatum 080629 (se bilaga 1, UL rapport). För att underlätta för alla berörda parter ber jag Dig att flytta ut självmant.Med vänlig hälsningHyresvärden Mamma

• Line79

Åh vad spännande med Cia. Håller tummar & tår!

På fredag ska mina föräldrar vara barnvakt till Cornelia medan jag & maken åker till Gtb & ser Springsteen. Hur ska jag klara mej utan C ett helt dygn!
    Idag har vi ätit frukost på espresso house. Jätte mysigt fik de har öppnat. Har även hunnit med att träffa en vännina från gymnasietiden som fick barn i april. När jag tittade på hennes bb bild i corren så såg jag dej Ionea Så fina ni var.

Svar på tråden Linköping, någon?