Inlägg från: ciccielv |Visa alla inlägg
  • ciccielv

Linköping, någon?

Halloj här har ni en till linköpingbo.

Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • ciccielv
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-06-15 17:56:05 följande:
    Nån som vill fika på tisdag eller onsdag? Kan hela dagarna då.
    jag kan onsdag,följer gärna med på fika om man får det?hittade denna tråden igår.
  • ciccielv
    Mizzz skrev 2008-06-15 22:32:57 följande:
    Hej och välkommen hit! självklart är du välkommen att fika med oss!
    tackar.
    Cia80 skrev 2008-06-15 22:50:48 följande:
    Har som sagt inte jätteont, kan ju flåsa mig igenom dem. Bara det att de är uttröttande. Men vi får väl se hur det blir i veckan nu.Tack för ni orkar med mitt prat om värkar hit och dit.

ush för värkar,är det småvärkar?för då kan det vara öppningsskedet.mina förlossningar gick i raketfart .dåligt att de inte tar emot dig och kollar dig.

villket trist väder det blev idag.

• ciccielv
    Kevlarsjäl skrev 2008-06-16 10:05:31 följande:
    Ciccielv: Var bor du någonstans? Har du barn? Ålder på dig och barnen? Jag har nyligen flyttat till Lkpg och hakat på i denna tråd. Har ännu inte varit med på någon fika. Är väldigt nybliven mamma (Elsa föddes 22 maj) och än så länge är det mest små utflykter till typ BVC och små promenader som gäller. Cia80: Det var en envis liten bebis som bara vill ge dig "småvärkar". Kan det inte sätta igång ordenligt så du vet.
    jag bor i ryd,men som det är i ryd nu så ska vi nog flytta då helgen tog priset.jag har fyra barn i åldrarna 4 1/2 år 7 år och 13 1/2 år samt en ängel april -06.vart bot du?jag är hmm månste tänkaSkrattande33 år o gubben min är 45 år.
  • ciccielv
    Kevlarsjäl skrev 2008-06-16 10:23:50 följande:
    Svar på #1048Ciccielv: Jag bor i Ramshäll. Flyttade hit för drygt 2 veckor sen. Lägenheten är fortfarande full av flyttkartonger men eftersom vi precis fått vårt första barn så är det fullt fokus på henne och vi tar lite i taget i lägeheten. Var det stökigt i helgen eftersom ni vill flytta?

ryd är rena slagskeppet.tyvärr har det blivit linköpings största getto.bilar brinner var o varannan dag,vandalisering osv är vardag här.enligt corren så skulle flera ungar omhändertas med så har det inte skett ännu.igår var det nån som krossade glas igen samt att en hund som skrek av ev misshandelLedsen

listan kan göra lång...ryd är ingen trygg uppväxt för barn som det är nu.grannen fick sina rutor krossade för några veckor sedan.tyvärr blir det flytt om inget sker till det bättre.

vart bodde ni innan ni flyttade till linköping?

• ciccielv
    Kevlarsjäl skrev 2008-06-16 10:42:01 följande:
    Svar på #1050Vi bodde i Stockholm, Solna. Bodde där i två år. Innan dess 4 år i Västerås och innan dess 5 år i Linköping. Har pluggat här så stan är inte helt ny. Fast den sida av stan vi bor i nu kände jag inte till något om. Men vi trivs kanon.
    okej.då bor du i villaområdet?jag har flyttat runt i denna stad så många gånger att jag inte vet ens hur många det ärSkrattande
    Cia80 skrev 2008-06-16 10:48:30 följande:
    Hej tjejer!Hoppas att ni har det bra.Här är det sådär, om jag nu får klaga lite. Sov urdåligt i natt. Ringde t.om. förlossningen, men de föreslog bara att jag skulle ta Panodil. Just för att jag inte hade några direkta klockbara värkar. Värken finns kvar. Ska försöka klocka dem under dagen.
    då får man hoppas att det kommer igång snart så du får föda
  • ciccielv
    Kevlarsjäl skrev 2008-06-16 11:07:37 följande:
    Ciccielv: Vi bor i Stångåstadens lägenheter i Ramshäll. Ramstorpsgatan. Trivs kanon. Cia80: Förstår att det är frustrerande. En fråga - vet ni om det finns barnvagnsbio på Filmstaden här i stan? Jag är jättesugen på att gå och se Sex & The City. Sökte på nätet men fick inte upp någon barnvagnsbio för Linköping. Hade varit så kul att kunna gå och kolla på den. Vet någon?
    det fanns barnvagnsbio för ca 4 år sedan.men svensk film lades ner(låg vid burger king)för ca 1 år sen om jag minns rätt
    Cia80 skrev 2008-06-16 11:01:55 följande:
    Kevlarsjäl,Ja, så här kan jag ju inte ha det ända fram till bf, eller längre. Finns inte en chans att jag kommer orka. Men det är väl bara att stå ut så länge jag kan. Förstår att de inte ville att jag skulle komma i natt för risken är väl väldigt stor att jag får åka hem igen. Just pga att det inte är nåt som är regelbundet.ciccielv,Ja, det är det enda jag hoppas på nu. För jag vill ju inte att värken ska försvinna
    du kommer nog få värkar snart,jag tror du är i öppningsskedet
  • ciccielv
    Cia80 skrev 2008-06-16 11:27:34 följande:
    ciicielv,Uj, tror du?Det skulle ju vara roligt att veta om det har hänt nåt där inne, men tydligen kommer jag inte få veta det förräns det är dags för förlossning. Det känns som jag måste göra nr 2 i stort sett hela tiden.
    då är det på G.när man känner sig nödig så är det för att barnet pressar neråtGlad.det kan ju vara så att du är öppen rätt mycket.med min fösta märkte jag inte ens av de första 3 cm som öppnades.jag var öppen då på måndagen och födde på fredagen
  • ciccielv
    Cia80 skrev 2008-06-16 11:49:47 följande:
    ciccielv,Kanske blir ett samtal till förlossningen snart då. Det har jag tänkt på, hur vet man om man öppnar sig. Det känner man väl inte, eller?
    ibland är det som du skriver, småvärkar. jag hade rekord snabba öppningar ,min ena gick på en timme och då gjorde det verkligen ont.om det trycker på hårdare och börjar väörka så får du åka in till förlossningen.

har din slempropp gått eller har du läckt lite vatten?
  • ciccielv
    Cia80 skrev 2008-06-16 11:59:52 följande:
    Har inte märkt av varken slempropp eller vatten. Än så länge är ju värken överkomlig, bara jobbigt att ha ont. Trycket neråt börjar dock så smått bli jobbigt.
    jag tycker du borde åka in så de kan se om du är öppen mycket.känns det som tt du måste pressa/trycka på vid värkarna?
Svar på tråden Linköping, någon?