Inlägg från: Maria84 |Visa alla inlägg
  • Maria84

Linköping, någon?

Marayah skrev 2008-07-05 11:00:24 följande:
    Håller mina tummar på det är dags för dig nu. Idag ska vi inte göra nått speciellt.. Ska se om gubben fortfarande e på dåligt humör idag. Ha var på kusinträff igår och drack lite och ja tyckte att de inte var lämplligt att han skulle bära in vår två veckor gamla son, och han var bergis på att han inte var så full att de skulle spela nån roll. Men olyckor händer så lätt... Så han vart skiiit sur på mej för ja inte lät honom ta bilstolen.. Men han hade druckit minst 8 öl och två glas vin. Ibland e man glad att man står på sig. Så från bilen fick ja ta min son på 5 och Filip i bilstol och barnvagn och all packning själv... När vi kom hem till dörren så hann han före oss och öppnade och gick in så där står man och får dra upp vagnen för tre trappsteg och öppna dörren själv och försöka dra in vagnen.  Hur skulle ni andra gjort?? Nånstans måste juh gränsen gå liksom.... Men han får gärna bli så sur igen för han gick ut med sopor och städade undan här mitt i natten. Något som inte händer annars. HAHA!!!!

Sambon får inte bära minsta sonen heller om han har druckit, vilket har hänt en enda gång sen Lucas föddes. Och sambon vet om det så det är inget med det. Han tycker ju själv att det känns säkrast för Lucas, även om sambon kanske inte har druckit speciellt mkt. Och som du säger, olyckor händer så lätt. Räcker ju med att de tappar balansen lite så kan det ju gå riktigt illa.
    Men inte illa att han började städa mitt i natten
    Mamma till Liam 030605 och Lucas 080127
  • Maria84

Kikar in här istället för den andra tråden då

Cia80 - så trist att du har gått över så länge, vet ju precis hur det är. Lucas var en envis rackare som inte ville kika ut! Storebror däremot kom tidigare än satt datum.

• Maria84
    Cia80 skrev 2008-07-10 11:51:18 följande:
    Maria,Ja, inte är det roligt...men vad gör man?
     Jadu en bra fråga för inget funkade på mig Gjorde både det ena och det andra för att försöka få igång det men icke. Men några dagar innan igångsättning så fick han för sig att komma ut den lille skrutten.
  • Maria84
    Cia80 skrev 2008-07-10 12:06:12 följande:
    Maria,Jag kör på att vila. För sen gissar jag att jag kommer behöva mina krafter.Skönt att du slapp bli igångsatt.
     Ja det är ju det bästa för sen kan det ju bli dåligt med det Och så tar det ju på krafterna också! Hoppas på att du slipper bli igångsatt också!
  • Maria84

Cia80 - då är det på gång nu då Snart har du din bebis hos dig, sååå mysigt!!

• Maria84
    Cia80 skrev 2008-07-10 20:48:04 följande:
    Maria,Tror du också det? Nu var det 6 minuter mellan och fortfarande riktigt onda värkar.
     Ja det tror jag! Men ring hem sambon för som sagt, det kan gå undan!
    När vi åkte in till BB så hade jag 6 min emellan, men vi har visserligen 6 mil in till stan, eller då när vi åkte hade vi 8 eftersom vi var hos mina föräldrar.
  • Maria84

Det soliga vädret försvann visst, det mulnar på ordentligt här. Hade planer på att åka till sjön och bada med Liam men avvaktar nog ett tag och ser hur vädret utvecklar sig.
    Tvättmaskin och torktumlarn går för fullt sen tidigt imorse och jag ska och börja städa när det är dags för Lucas att sova. ¨'

Cia80 - nej vad trist att du blev hemskickad Känns ju hopplöst när de gör så, jag blev ju hemskickad två ggr, visserligen var det ju inte på gång då men ont som tusan gjorde det.

• Maria84
    Stoort grattis till söta Alma på hennes stora dag!!
  • Maria84

ciccielv - vill också kunna se vad för fint du har gjort

• Maria84
    Vart köpte ni era dopinbjudningskort någonstans ?

Beställde våra på korthuset.nu med ett kort på Lucas och egen text då.
    Ska även beställa tackkort där nu som jag ännu inte fått iväg.

Hur många var ni på erat dop ?

Vi var ett 30-tal. Bjöd på kycklingsallad och skinksallad m smörgås till. Till kaffet blev det chokladtårta med vit chokladkräm.
    På äldsta sonens dop hade vi smörgåstårtor som vi hade gjort själva.

Ni som hade gudföräldrar köpte ni någon särskild present till dom ?

Vi förstorade ett kort på Lucas där texten till "Att få ett gudbarn" stod på. Finns i galleriet hur det såg ut.
    Finns även bilder från dopet där såklart
Svar på tråden Linköping, någon?