-
Jag tror också att hon snusar bebis nu. Är också väldigt nyfiken på vad det var för envis liten filur där inneElphaba skrev 2008-07-11 21:36:52 följande:Jag antar att inga nyheter är goda nyheter, och att hon snusar bebis för fullt nu :) Jag hoppas det iallafall, måste vara drygt att gå över tiden så länge! Dessutom är jag nyfiken på vad det blir för en liten:)
-
Ja verkligen. Men det har precis spruckit upp 3 nya tänder så det kanske beror på det... Jag vet faktiskt inte, tänkte först att han skulle vara hemma med mig och bebisen, men det rä nog nyttigt om han får komma iväg några timmar i veckan iaf. Kanske till våren. När ska ni inskola Nathalie har ni tänkt?MammaTillEKNS skrev 2008-07-11 21:41:35 följande:JennyoPatrik: envis liten rackare du har när har du tänkt att Lucas ska börja på förskola? -
Två stycken har han haft länge, de fick han när han var 4 månader. Nu har det kommit tre till bara så där hux flux så det är väl inte så konstigt att han reagerar på det egentligen. Vi har gått på Öppna förskolan nu i vår och det har varit jätteskoj. Han älskar att titta på andra barn och sen är det ju skönt för en annan att komma ut och träffa lite vuxnaMammaTillEKNS skrev 2008-07-11 22:38:47 följande:JennyoPatrik: Aha så han har börjat få tänder Jag tror Nathalies också är på G för hon är väldigt mycket i munnen med sina händer, våra händer och andra saker. Jag tycker också det är nyttigt att han får komma iväg lite och träffa andra barn. Vi tänker inskola henne i augusti nästa år. Vill gärna vara hemma med henne så länge som möjligt eftersom hon kommer vara vårt enda barn. Kommer börja gå på öppna förskolan i höst så hon får träffa andra barn också
Vi får se hur vi gör, jag komer ju som sagt vara hemma med bebisen så det känns som att han lika gärna kan vara hemma. Men samtidigt tycker jag det är nyttigt med förskola och har hört att det kan vara svårare att inskola när de är äldre?
Vi går gärna på ÖF tillsammans i höst
-
Ja det är verkligen olika. De kunde gott fått vänta lite tilldinana skrev 2008-07-11 23:44:31 följande:Molly fick sin första tand på 1 års dagen. Nu har hon nästan 11 tänder och en tolfte på väg. Så det skiljer en hel del mellan bebis och bebis =)
-
Mamma TillEKNS: Nej det är väl inte det. Idag är han väldigt snorig stackarn, men jag skulle tro att det beror på tänderna. Måste vara jobbigt att få så många på en gång
Jag förstår att ni inte kunnat göra det, men vi får ta igen det i höst
Nä exakt, jag vill nog ha honom hemma när jag ändå går hemma... Han kan ju som sagt leka av sig på ÖF
Ikväll hade vi tänkt att gå och lyssna på Kent, men vi får se om skrutten blir hängig...
Vad ska ni göra då?
-
Mamma TillEKNS: Nej, stackarn
Tyckte han kändes lite varm i morse också, men han verkar ganska pigg i övrigt så det är nog "bara" tänderna.
Just ja, ni skulle vara själva i helgen. Kan vara mysigt det med
Det verkar som att solen tittar fram här också *hoppas*
-
Godmorgon alla!
Hur har ni det idag?
-
Åh vad mysigt. Både att hon sover och med fikaMammaTillEKNS skrev 2008-07-13 10:09:24 följande:JennyoPatrik: Godmorgon här är det toppenbra N ligger och sover och när hon vaknar så ska vi gå över till Mammatill4a och fika lite hur har du det?
Min lille hulligan leker på golvet
Han sov jättebra i natt *peppar peppar*
Men när han vaknar är det lekdags direkt, då blir det inget mysa inte...
Mammatill4a: Då kanske det är en pojke, de säger ju att drömmar stämmer
Eller vet ni att det är en kille?
Jag drömde för ett tag sen att jag fick en tös så vi får väl se om det stämmer. Förhoppningsvis får vi svar på tisdag! -
Spännande!Mammatill4a skrev 2008-07-13 10:22:04 följande:Vet inte var de är, får bli en överaskning om inte vi får råd nästa månad och kolla upp det
Ska ni till dr. Selbing i så fall? Vi var där förra året och ska dit i höst igen. Det är ju så fantastiskt att se bebisen i 3D
-
Jo det är sant, men vi gick nyss uppMammatill4a skrev 2008-07-13 10:18:56 följande:jennyoPatrik: go fm får man väll säga. här är de bra men lite segt..idag ska ja få FL besök på fika.. mammatillEKNS: ja du vem vet, men då går ja emot mig sj HAHA får se om 15 veckor vad de blirÄr det nån som vet hur länge man kan kolla upp könet på bebbar i magen, är lite sugen endå, men denna månad har ja ej råd..
Jag tror att man föredrar att kolla efter könet efter v. 24, men nån övre gräns vet jag inte. Vi gjorde ul i v. 36 för att titta så han låg med huvudet neråt och då gick det ju inte att ta fel på att det var en snopp där